Ty nejlepší články rovnou do mailu

Základy zdravého života

Vaše rozhodnutí žít zdravý život bylo to nejlepší, co jste pro sebe mohli udělat. Ať už pro dnešek, zítřek nebo celkovou budoucnost. Je super že znáte základy takového života. Když do toho chcete jít opravdu naplno, měli byste ale znát pár snadných kroků, díky jejichž dodržování budete žít zdravý život plnohodnotně.

 

 

PRAVIDELNÝ POHYB

Naše tělo je uzpůsobeno k pohybu. Bez něj svaly zakrňují, zpomaluje se metabolismus a ukládají tuky. Pravidelný pohyb je tedy základem zdravého života. Nemusíte být fitnes fanatik nebo profesionální sportovec, abyste žili zdravě. Stačí se hýbat pravidelně každý den 30 až 45 minut - klidně začněte pomalou chůzí, postupně zvyšujte tempo podle toho, jak budete zvládat. Ať už se vrhnete na chůzi, běh, kolo nebo do posilovny, mějte na paměti, že pravidelnost pohybu je základem.

KVALITNÍ STRAVA

Jako u pohybu je i tady důležitá pravidelnost. Konzumací menších porcí kvalitního jídla každé tři hodiny zajistíte přísun živin svému tělu. Nebudete tak unavení, hladoví, vyčerpaní a budete mít dostatek energie jak pro fyzickou, tak psychickou námahu. K pravidelnosti patří u stravy i vyváženost nebo kvalita - dejte si místo čokoládové tyčinky ovoce, místo smaženého řízku s hranolkami si dejte steak se zelninou, jezte hodně ovoce, zeleniny, zdravých bílkovin a uvidíte, že vaše tělo bude plné energie. Díky pravidelné a vyvážené stravě také snáze budete řídit svou váhu.

DOSTATEK TEKUTIN

Lidé často nevěnují pití pozornost a jdou se napít, až když mají žízeň. A to je pro jejich tělo špatné. Tělo potřebuje dostatek tekutin k normálnímu fungování stejně jako dostatek vzduchu. Bez vody se neobejdete, protože tělo ji používá na zajištění fungování základních procesů. Zároveň díky ní se z těla odplavují toxické látky. Pít dostatek vody by pro každého z nás měla být samozřejmost.

DOSTATEK SPÁNKU

Po náročném dni, stejně jako po sportu, je důležité dopřát tělu odpočinek. Nejlepší, co můžete udělat, je hýčkat si tělo spánkem trvajícím ideálně 7 - 8 hodin. Za tu dobu dokážete nabrat dostatek energie, abyste mohli naplno fungovat po celý den jak po fyzické, tak psychické stránce.

NEVYNECHÁVEJTE SNÍDANI

Nesmíte zapomenout, že během spánku nekonzumujete žádnou potravu. Je tedy fér po osmi hodinách hladovění tělu dopřát přísun energie a vitamínů. Zdravá snídaně vám dodá energii hned po ránu a nabudí vaši psychiku tak, že veškeré pracovní i soukromé úkoly budete zvládat snáze.

ZVLÁDEJTE STRES

V současném světě asi neexistuje den, kdy byste byli úplně bez jakéhokoliv stresu. Když budete stres ovládat vy a ne stres vás, bude pro vás snazší žít kvalitní život. Stres jako takový se dá zvládat pomocí několika technik - základem je uvědomit si, co stres vzbuzuje a vědět, že každá stresová situace jednou skončí. 

DÝCHEJTE

Přísun vzduchu je pro tělo nutností. Proč mu tedy občas nepomoct? Naučte se zhluboka dýchat a několikrát denně využijte této snadné metody, abyste pomohli zásobit celé tělo kyslíkem. Hluboké dýchání pomáhá lépšímu myšlení a je zároveň relaxací pro mysl i celé tělo. Nezapomeňte, že správné dýchání je také velice důležité při jakékoliv aktivitě - ať už třeba při běhu nebo při posilování. Jedině díky němu můžete svalům dopřát dostatek kyslíku pro správné fungování.

 

Těchto pár snadných kroků mějte na paměti, protože právě díky nim pro vás bude snadné žít zdravě.

 

Co vy na to?