Ty nejlepší články rovnou do mailu

Co ve fitku možná děláte špatně

Chodíte do posilovny, dřete do úmoru, zkoušíte nové postupy a cviky a přitom vaše svaly ani fyzička nerostou? Nezoufejte, nepanikařte a raději čtěte dále. Můžete dělat některou z chyb, která vás v dosažení cíle brzdí. Podívejte se na takové brzdy s námi.

Cvičíte bez cíle.

Základní chybou je nemít stanovený cíl. Cvičit jen tak pro radost je fajn, pokud vám ale nevadí, že vlastně můžete vypadat skoro pořád stejně. Nic vás takto nemotivuje posouvat se vpřed, nemáte ani s čím porovnávat svůj vývoj a jestli vůbec cvičíte efektivně.

Při cvičení v posilovně, které chcete brát vážně, si stanovte cíl. Nezapomeňte, že takový cíl má být dosažitelný, měřitelný a hlavně odpovídat tomu, co skutečně chcete. Vynechte proto cíle typu: "Chci vypadat jako některá známá osobnost." a dejte si spíše cíl, kolik % tělesného tuku chcete zhubnout během určité doby, kolik kilo chcete v sérii zvednout a podobně.

Měníte svůj tréninkový plán. Často.

Vylepšování, úprava, dolaďování vašeho tréninkového plánu může být také příčinou neúspěchu. Obzvláště když měníte pán nebo jeho části téměř pořád. V posilování se objevují nové tréninkové postupy a stále se toto sportovní odvětví vyvíjí. I přesto by ale cvičební plán, který máte, měl dostat šanci. Jinak nemůžete posoudit, jestli je dobrý nebo potřebuje vylepšit.

Tréninkový plán berte jako neměnnou věc alespoň po dobu několika týdnů a zaměřte se spíše na perfektní provádění jednotlivých cviků než na jejich neustálou obměnu. Po několika týdnech budete schopni posoudit, jestli vám některé části tréninkového plánu (nebo i celý plán) přinášejí to, co jste od nich čekali. Můžete je pak snadno změnit za jiné a ty opět otestovat. Třeba nakonec zjistíte, že ani novější postupy nemusí pro vaše tělo být tak přínosné jako původní, které jste vyzkoušeli na začátku.

Zaměřujete se na své silné stránky

Tuto chybu dělá hodně z nás ať už dříve nebo později v rámci svých tréninků. Všimneme si, že některé svalové partie dokážeme vybudovat snadněji než ostatní. Jejich tréninku se pak věnujeme pečlivěji než ostatním partiím. A to včetně těch, které by naši pozornost potřebovali spíše. 

Když v budoucnu uvidíte, že se vám daří budovat některou ze svalových partií lépe, položte sami sobě otázku, které svaly naopak stagnují a nevidíte u nich takový rozvoj. Zaměřte se na jejich rozvoj a trénink. Díky tomu budete také vypadat esteticky vyváženěji a zároveň nebudou některé svaly přetěžovány kvůli tomu, že ostatním nevěnujete pozornost.

Jakou radu pro ostatní máte vy? Pište do komentářů pod článkem

Co vy na to?