Věci o kterých byste neřekli, že zničí vaši dietu

Každé rozhodnutí o tom začít dietu je většinou stejné. Vezmeme věci o kterých si myslíme, že jsou špatné a nahradíme je těmi správnými. Tedy alespoň si o nich myslíme, že jsou správné. Možná ale budete překvapeni co vše vaše snahy ničí a ani o tom nevíte.

Saláty

Denně se cpete saláty na oběd i večeři a stále nehubnete? Salát sám o sobě vám neublíží, ale salátový dresing už ano. I malá miska může obsahovat až 400 kalorií a 30 gramů tuku navíc. Pokud si tedy dopřáváte salát jako přílohu, získáváte tyhle skryté kalorie prakticky stále.

Naštěstí je náprava snadná. Buď se dresingu vyhněte zcela a použijte například jen citronovou šťávu. Nebo vezměte lžičku olivového oleje, vinný ocet, vodu a bylinka a problém je vyřešen. Rozhodně je třeba se vyvarovat všem majonézovým dresingům, nebo kupovaným, které jsou sice na první pohled zdravé. Ale často přeslazené a tedy zbytečně kalorické.

Jogurty

Co tedy už jíst, když dieta skoro vše zakázala? Naštěstí máme všude plno správných marketérů, které nám na ty správné jogurty napíšou, že jsou light. Nízkotučné, odlehčené, nebo fit jogurty pomalu vytlačují ty klasické. Rozhodně jim nemůžeme upřít snahu vynechat z naší potravy tuky, ale v tomhle případě je to něco za něco.

Některé značky, v honbě za chutí, přidají až 30 gramů cukru do jedné porce.  Ono jim ani nic jiného nezbude, protože netučný a neslazený jogurt není vážně nic dobrého. Ale klasický jogurt na tom není o moc lépe.

I malé dítě ví, že cukry jsou i v ovoci a touto poučkou se můžeme snadno řídit. Hledejte jogurty s přídavkem ovoce, nikoli ochucené ovocem. Nejlépe ale uděláte, když si koupíte jogurt, který bude mít vyvážené složení a dochutí si jej doma sami.

Čaje a nápoje

Čaj sám o sobě žádné kalorie nemá a cukry už vůbec ne. Horší je to ale opět s hotovými nápoji. Ledový čaj je doslova oslazená voda, která dodá tolik kalorií, které budete  spalovat ještě dlouho po tom co zaženete žízeň. Stejně jsou na tom i různé sportovní nápoje, které mají dodat energii. Nebo nastartovat spalování. Ty jsou samozřejmě složením o trošku lepší variantou, ale rozhodně ne k denní spotřebě.

Dát si podobný drink během tréninku není zrovna to nejhorší. I když do posilovny přece chodíme nějakou energii vydat, na ji přijímat. Ale chápeme, že i jen placebo efekt dělá při hubnutí své. Volit ale takový nápoj jako příjem tekutin během dne je hodně špatný nápad.

Často slyšíme "já si ale musím ten sirup do vody dát, obyčejnou vodu nevypiju". A i to chápeme. Někdo zkrátka vodu opravdu nemusí a pitný režim podporuje aspoň doslazováním. Zkuste ale příště použít ovoce. Vezměte láhev a do něj kousky naházejte. Vodu to sice ochutí jen trochu, ale zase můžete zbylé ovoce použít jako motivaci - až tohle dopiju, dám si ty sladké kousky ovoce za odměnu.