"Nežer a zhubneš" aneb Jak vyzrát na dietu?

Lidé (a zejména ženy) se snaží zhubnout už od nepaměti. Chtějí se líbit svým protějškům i sami sobě. Dnes je tento trend čím dál silnější. Kdo je obézní, ten je většinou jen terčem posměchu. Proto není divu, že se lidé snaží neustále hledat nějaké způsoby, jak zhubnout rychleji, efektivněji a hlavně bez velké námahy.

I když žijeme v moderním věku a řada věcí už je schopna díky umělé inteligenci a chytrým přístrojům probíhat bez našeho zásahu, hubnutí k nim nepatří. Co si sami neoddřeme, to nemáme. A i přesto to lidé stále nevzdali a namísto poctivého cvičení, totální výměny nezdravých jídelníčků za zdravé a změny myšlení zkoušejí hledat nějké fígle. Není se pak čemu divit, že jsou stále populární různé údajně zázračné koktejly a tablety na hubnutí, jejichž výsledky jsou ovšem více než diskutabilní.

Čtěte také: Nejlepší nápoj na hubnutí? Čaj

Ale mnozí zajdou ještě dál – už za našich babiček kolovaly mezi lidmi nabídky, že za zaslání 50 korun dostanou jedinečný recept, jak úspěšně a trvale zhubnout. A výsledek? Důvěřivcům přišel poštou papírek s jedinou, ale velmi výstižnou radou: "Nežer!" A poučili jsme se? Nepoučili, pořád zkoušíme to hubnutí nějak obejít.

Neustálé nástrahy

Pokud od tohoto článku očekáváte další zázračnou radu, nepotěšíme vás. Zhubnete pouze jedinou cestou, a to pravidelným pohybem a zdravým stravováním. Poradíme vám hned do začátku ale jednu věc – není nejdůležitější ani nejtěžší zhubnout, to dokáže většina z nás. Nejnáročnější je výslednou váhu si udržet. Už předem si promyslete strategii, jak to budete dělat po ukončení diety.

Čtěte také: Co je těžší než zhubnout? Udržet si pak váhu

Přitom nejlepším způsobem je od počátku žádnou striktní dietu nedržet, jen prostě změňte dosavadní způsob stravování za zdravější a vytrvejte u něj i po dosažení vysněné váhy.

 

Největšími pastmi na vaší cestě jsou samozřejmě různé nástrahy v podobě nejen jídla, ale i přátel, kteří vás i nechtěně svádějí k "hřešení". Snažte se odolat a mít pevnou vůli. A nepolevujte například ani v těhotenství. Ani tehdy si nesmíte říct, že přibrat dvacet kilo je normální a jíst za dva také. Jsou ženy, které jako těhotné přiberou třeba jen sedm kilo – tak proč byste k nim nemohly patřit i vy? Stačí jen chtít a udržet se. Držíme palce!

Čtěte také: Jak se dá zhubnout bez sportu