Týden je pryč a s ním mizí i vaše předsevzetí? Nenechte si ho letos upláchnout

Stejně jako každý rok, i letos si jistě spousta lidí dala k Novému roku předsevzetí, že zhubnou, začnou se více hýbat, budou jíst zdravěji. Jenže nový rok je tu ani ne týden a spousta z nás s plněním svých předsevzetí ještě buď nezačala nebo už to vzdali. Ale je to škoda - uspět můžete, jen to chce vědět, jak na to.

Ono se nám to o silvestrovské půlnoci hezky slibuje a plánuje. Nový rok je pro nás vidinou něčeho nového, spousty příležitostí, možností začít psát nový list a novou kapitolu svého života. Po vánočním přejídání, vypitých sklenkách alkoholu a netušenou rychlostí mizejícího cukroví je jasné, že mnoho z nás má o nějaké to kilo navíc. Takže s tím samozřejmě chceme něco udělat. Nemluvě o tom, že pandemická situace, která nás zahání do našich domovů, naší váze a kondici také zrovna neprospívá. Ale začít od prvního ledna skutečně něco dělat, to chce víc než jen předsevzetí.

Dlouhodobé cíle

Obvykle se do cvičení, hubnutí či jiného předsevzetí pustíte po hlavě a bez předchozího pečlivého rozmýšlení. To vám sice chvíli vydrží, ale po dvou, třech, čtyřech týdnech se vaše plány promění v prach. Vzdáte to. Zjistíte, že vás to nebaví, že nejste schopni donutit se k téhle změně, že na ni nemáte vlastně čas, že vás trápí nesnesitelné chutě na nezdravá jídla. Zkrátka jste měli velké plány, vrhli se do nich po hlavě a rychle vše skončilo. Tak dopadají každý rok předsevzetí většiny z nás a to je škoda.

Proto je vhodné nejprve si v klidu sednout a promyslet, čeho vlastně chcete dosáhnout, v jakém časovém horizontu a co jste pro to ochotni udělat, případně obětovat. Klidně si to sepište a pak si tento svůj motivační plán pověste někam, kde na něj dobře uvidíte. Pomůže vám nevzdat se.

Nebude to snadné

Žádná změna není snadná a nikdo nezhubnul ani se nedostal do kondice přes noc. Chce to hodně úsilí, pevnou vůli, snahu vytrvat a překonat neúspěchy. Musíte si uvědomit, že tomu obětujete minimálně své pohodlí, že třeba budete muset vstávat o hodinu dřív, abyste svého plánu dosáhli, že budete muset vyběhnout ven, i když bude mráz nebo déšť, že budete muset překonat chutě a necpat se tím nezdravým, i když vaše okolí je jíst bude.

Proto se snažte získat pro svůj plán podporu okolí, chvalte se za své drobné úspěchy a neupírejte si občas nějaký ten odpočinek, lenošení nebo hříšek v jídle – jednou za čas se to ztratí a dodá vám to motivaci pokračovat dál. A kdo vytrvá, ten vyhraje.