Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jak zhubnout? Vynechat tato předsevzetí

Dávali jste si několik novoročních předsevzetí, která vám měla pomoci zhubnout? Co když ale některá z nich jsou naopak příčinou toho, že nehubnete? V dnešním článku se přesně na taková předsevzetí podíváme.

Schválně, v kolik z těchto předsevzetí se najdete vy?


Budu se vážit každý den, abych zhubl/zhubla co nejlépe

Propadnout hře čísel je celkem nebezpečné. Když se zafixujete na to, že za týden chcete zhubnout kilo a s napětím se budete vážit každý den, za jeden dva dny výsledek ještě neuvidíte. Právě to může vést k depresi "že hubnutí nejde". Rozumnější je vážit se jednou za týden, kdy už uvidíte výsledky své snahy zřetelně.

Budu jíst jen 2000 kalorií denně

Zafixovat se na počet kalorií není příliš rozumné. Kalorie totiž můžete přijímat jak ze sladkostí, tak z tučných jídel nebo slazených nápojů a to vám zrovna moc k hubnutí nepomůže. Místo fanatického počítání kalorií se tak spíš zaměřte na to, z čeho se skládá váš jídelníček. Když tělu dopřejete pravidelně dávku správných živin - komplexních sacharidů, zdravých tuků a kvalitních bílkovin - nemusíte se tolik starat o přesný počet kalorií.

Chci zhubnout co nejvíc kilo cvičením

Takové předsevzetí si dává v Novém roce spoustu lidí a pak po měsíci snahy zklamaně nadávají a cítí se zle, že váha nešla tolik dolů. Přitom zapomínají na základní pravidlo - svaly váží víc než tuk. A pokud člověk pravidelně cvičí, zvětšuje se mu svalová hmota. Váhově pak nehubne tolik, kolik si představuje, ale ve skutečnosti má pevnější a vytvarovanou postavu. Navíc když cvičíte a zpevňujete svaly, v budoucnu to má ještě jeden pozitivní efekt - svalová hmota spaluje víc energie než tuková.

Z jídelníčku odstraním všechny tuky

Myslíte si, že tuk je to špatné, co musíte ze svého jídelníčku jako první odstranit? Podlehli jste nejspíš mediální masáži. Ne všechny tuky jsou totiž nezdravé. Stačí se naučit vnímat, o jaké tuky se jedná. V jídelníčku nechte ty zdravé jako jsou nenasycené (jsou např. v oříškách, mandlích, rybách, semínkách, avokádo, řepkový olej,...) a naopak odstraňte transtuky, nasycené tuky a ztužené tuky (tedy omezte tučná jídla z fastfoodů, sladkosti jako jsou např. sušenky nebo sladké pečivo s náplněmi a podobně). Právě zdravé tuky obsahují spoustu pro tělo důležitých vitamínů a minerálů a zároveň slouží jako zdroj energie pro vaše tělo (místo cukrů).

Zaplatím si členství ve fitku (a přitom to tam nesnáším)

Takového krátkozrakého předsevzetí můžete brzy litovat. Pokud nesnášíte posilovnu a myslíte si, že zaplacením permanentky nebo členství se to hned změní, jste na velkém omylu. Po Novém roce bývají posilovny plné takovýchto lidí a předsevzetí jim vydrží vždy přibližně dva měsíce. Pak zjistí, že je cvičení v posilovně opravdu nebaví a přestanou tam chodit. Vy buďte moudřejší a místo placení členství v posilovně si pořiďte třeba činku domů nebo vyberte nové běžecké boty, případně oblečení na sportovní aktivity. Uděláte tak líp, protože se nebudete nutit do něčeho, k čemu máte negativní vztah a cvičení i hubnutí vám tak půjde mnohem líp.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?