Ty nejlepší články rovnou do mailu

Vyrážíte po Vánocích do fitka? Nezapomeňte na toto!

Po Vánocích nastává každý rok pár týdnů, kdy posilovny a fitness centra praskají ve švech. Každý chce shodit nadbytečná kila a zpevnit tělo. A samozřejmě co možná nejdříve. Abyste uspořili čas a urychlili hubnutí, máme pro vás pár tipů, jak být v posilovně efektivnější.

Nezapomeňte průběžně pít

Ve všech posilovnách se děje to samé - plní elánu se běžíte převléct a pak rovnou tvrdě dřít. A to aniž byste průběžně doplňovali tekutiny, vždyť se můžete napít pořádně hned po skončení cvičení, ne? Podívejte se na takové uvažování z druhé strany. Aby tělo mohlo hladce fungovat, potřebuje mít dostatek tekutin. Když mu dáváte v posilovně pořádně zabrat a začnete se pořádně potit, logicky hladina tekutin klesá. Tělo pak nemůže fungovat naplno a váš fitness výkon tak také není stoprocentní.

Abyste byli při hubnutí a cvičení efektivnější, průběžně upíjejte vodu. Za hodinu cvičení vypotíte i litr tekutin, proto se pití rozhodně nebojte.

Prozraďte strojům o sobě víc

Jdete do posilovny i za nějakým tím kardiem - třeba běhat nebo na cyklotrenažér? A dáváte obvykle "rychlý start", aniž byste zadávali svůj věk a váhu? Pak se tolik nesmíte těšít z čísla, které vám prozrazuje spálené kalorie. 

Každý z nás má jinou stavbu těla, jiný poměr svalové a tukové hmoty, jinak těžké kosti, jinak rychlý metabolismus. Trenažéry vycházejí z "průměru" a nikdy tak neukazují údaje přesné právě pro vaše tělo. Ledaže byste měli "průměrné" tělo. I když trenažérům prozradíte svůj věk a váhu, odchylka od skutečných hodnot se může pohybovat až mezi 15 - 25 procenty. Když dúaj vůbec nezadáte, odchylka bude ještě mnohem vyšší.

Abyste mohli lépe kalkulovat např. se spálenými kaloriemi, zadejte před sportovní aktivitou do trenažéru maximum informací, které mohou pomoci s přesnějším výpočtem.

Nakládejte si zátěž chytře

Pánové a dámy, když jdete po delší době cvičit s činkou nebo na stroj, kde si libovolně nastavujete zátěž, kolik si nakládáte? Obvyklou chybou totiž bývá nevyzkoušet si, jestli je navolená zátěž adekvátní. Snadno pak své tělo přetěžujete nebo naopak nevyužijete naplno a efektivita cvičení tak rychle klesá.

Když si nepamatujete, jaká zátěž je na konkrétním stroji pro vás adekvátní, obětujte těch pár desítek vteřin a nastavte si ji správně. Pokud jdete na tento stroj nebo si dáváte na činku zátěž podruhé nebo opakovaně, doporučujeme mít zátěže napsané. Díky tomu můžete nejen být efektivní při cvičení, ale snadno sledovat svůj pokrok.

Před použitím očistěte

Poslední náš tip souvisí s nemocemi. Posilovna je místo plné bakterií a virů. Zejména po Vánocích, kdy bývá plně obsazena a lidé se zde střídají ve velkém. Málokdo z nich však dodržuje základní hygienické doporučení a stroje i činky tak nejsou dezinfikovány nebo alespoň očištěny po každém cvičení. Každý další člověk pak přidá další bakterie a viry a na oplátku si z takového stroje nebo činky pěknou várku odnese.

Pokud se chcete alespoň trochu chránit před nemocemi, doporučujeme před každým cvičením trenažér nebo činku otřít. V každé rozumné posilovně je k dispozici dezinfekční tekutina a papírové ubrousky, kterými tak omezíte riziko nákazy. Zároveň buďte ohleduplní vůči ostatním a po cvičení tuto snadnou "údržbu" opakujte.

Co vy na to?