Ty nejlepší články rovnou do mailu

5 zabijáků motivace, kteří vám brání hubnout

Snažíte se shodit přebytečná kila a dát se do kondice, ale pořád se vám to ne a ne podařit? Na vině možná nejsou dietní chyby nebo technické omyly ve vašem cvičení, za vše možná mohou jen vaše myšlenky. Které jsou největšími zabijáky vaší motivace?

1. Partnerovi se nelíbím, musím zhubnout

Muži si rádi rýpnou, takže od toho svého možná občas slyšíte, že máte velký zadek, jste tlustá a měla byste s tím něco dělat. A nebo to třeba neříká, ale vy máte pocit, že si to myslí. A tak se dáte do práce, snažíte se cvičit, držet dietu, ale ten správný výsledek se pořád nedostavuje Důvod? Hubnout musíte kvůli sobě, ne kvůli někomu jinému, jinak se vám to nikdy nepodaří.

2. Jeden dortík neuškodí

Držíte se, jíte zdravě, cvičíte, dodržujete správnou životosprávu – a pak přijde bujará oslava nebo večírek, kde jsou hory jídla a alkohol teče proudem. Tady je těžké odolat, a tak si mnoho lidí řekne, že přece nevadí, když si jednou za čas dají kousek dortu nebo ochutnají něco z těch úžasných obložených mís. Ale to je chyba. Nejen, že pak budete mít výčitky, ale příště si řeknete, že jednou to neuškodilo, tak si dáte nezdravé dobroty znovu.

3. Nebudu cvičit, vyřeší to dieta

Dnešní společnost je všeobecně líná, takže donutit se jít na sobě tvrdě makat, je těžké. A málokomu tohle předsevzetí vydrží déle než pár týdnů, takže veškerá snaha je pak marná. Řada lidí proto raději sáhne po drsné dietě, omezí jídlo na minimum a vynechá vše, co se zdá být nezdravé. Ale tím si spíš uškodíme než pomůžeme. Ideální je kombinovat dietu a cvičení, samotná dieta nás akorát vyčerpá a pak hrozí jo-jo efekt.

4. Nikdy nezhubnu, máme to v rodině

Tohle je nejhorší myšlenka, kterou si můžete nasadit do hlavy. Jakmile usoudíte, že máte obezitu v rodině, takže se svou postavou nic stejně nenaděláte, je konec. Žádná motivace pak není dost silná. Přitom se nemůžete víc mýlit – každý může zhubnout a mít postavu svých snů, jen se musíme přestat vymlouvat.

5. Hubnout stačí až po zimě

Většinou se snažíme zhubnout do plavek, abychom na pláži nevypadali jako vyplavené velryby. Ale takové krátkodobé hubnutí, byť i spojené s cvičením, je stejně marné. Po létě přestaneme, přijde jo-jo efekt a předchozí váha je zpátky i s nějakým dalším příbytkem. Když už se udržovat fit a ve formě, tak celoročně a ne se vymlouvat na určité roční období.

Co vy na to?