Ty nejlepší články rovnou do mailu

Snažší cesta ke zhubnutí? Termoterapie!

Možná poctivě cvičíte, snažíte se žít podle určitých pravidel, ale vysněné váhy se vám stále nedaří dosáhnout. Chyba může být právě ve cvičení, respektive v jeho délce. Pokud si totiž dáváte svoji aktivní půlhodinku, děláte tu největší chybu, jakou můžete. Proč?

 

Když už se většina z nás donutí cvičit a navíc se zatne a cvičí několikrát do týdne, neznamená to ještě, že pohyb přinese očekávané výsledky. V první řadě je totiž potřeba pořádně se rozcvičit, protáhnout a zkrátka se zahřát, konkrétně rozehřát svaly, aby byly připraveny na nezvyklou zátěž. Je totiž obecně známo, že pokud se do cvičení vrhneme rovnou bez protahování, akorát si tím ublížíme a nemá to takové výsledky. Takové rozehřívání by mělo trvat patnáct až dvacet minut, přičemž v té době nespalujeme tuky, ale energie se čerpá z takzvaného svalového cukru, který je spotřebováván. Teprve poté bychom se měli pustit do skutečného cvičení, kdy už se spalují tuky a hubneme. Jenže! Pokud si přesně odměřujete půl hodiny a víc času si na cvičení nedopřejete, fakticky hubnete akorát těch pouhých deset až patnáct minut. A to rozhodně nestačí. Napadá vás, že si tedy čas o něco prodloužíte? To je ale také špatně, protože když cvičíme výrazně déle, tělo přejde opět ke spalování svalových cukrů. Tak co s tím?

Termoterapie urychluje

Můžeme se s tím zkusit doma nějak poprat sami, ale odborníci vymysleli lepší způsob. Říkají mu termoterapie. Při té se cvičí na speciálních vyhřívaných lůžkách a ta potřebná, zahřívací doba před samotným cvičením se díky mnohem vyšší teplotě zkrátí z dvaceti minut na pouhé tři. Díky vyšší venkovní teplotě se totiž prohřívají i svaly. A když se po třech minutách dostanete do očekávaného okamžiku, můžete v klidu dalších 27 minut cvičit a zbavovat se tak nepříjemných tuků. Řešení je to elegantní, snadné a navíc i příjemné. Akorát je třeba najít si místo, kde termoterapii nabízejí, protože podobné podmínky si doma jen těžko zařídíte.

Co vy na to?