Nechce se vám vstávat? Toto by vám mohlo pomoct

Znáte to určitě také. Ráno zazvoní budík a vy ho proklínáte. Takhle brzy se vám nechce nic, natož vstávat. Nejradši byste se na všechno vykašlali a užili si ještě pár hodin spánku. Proklepli jsme pro vás pár rad, jak udělat vstávání příjemnější.

Vstávejte s hudbou

Patříte mezi ty, které budí zvonění budíku, kvílení alarmu nebo dokonce zvuk sirény? Není divu, že se vám nechce vstávat. Tělo na podobné zvuky, které se spustí náhle, reaguje jako na ohrožení. Psychicky tak místo příjemného probuzení procitáte do stavu, kdy čekáte nějakou špatnou událost.

Stačí si na buzení zvolit nějakou oblíbenou písničku a hned se bude vstávat o něco lépe. Jakmile ráno uslyšíte tóny, které jsou vám příjemné, hned budete mít i lepší náladu.

Využijte chytrý telefon

Na mnoha chytrých telefonech už je spánkový asistent. U něj si nastavíte, kolik hodin chcete naspat a on vás pak večer včas upozorní, že už byste měli mazat do pelechu. Zní to možná jako maličkost, ale právě nedostatečná doba spánku je nejčastější příčinou toho, že jste ráno nevrlí.

Podobně si na telefonu můžete navolit melodii, která vás bude budit. Od nejtiššího začátku bude postupně zesilovat hlasitost, aby probrala i ty největší spáče. Melodie jsou připraveny speciálně pro příjemné buzení, proto by právě toto mohlo pomoci i vám.

Nachystejte se večer na ráno

Zvlášť pokud patříte mezi ty, kteří ráno nemají ani minutu času a jen v rychlosti proletíte celý byt a běžíte do práce - už večer si připravte vše, co vám ráno uspoří čas. Oblečení, kosmetiku, vodu na čaj nebo kafe. I tak malá drobnost dokáže ráno udělat příjemnější a vy se tak snadno zbavíte ranního stresu z toho, že nic nestíháte. 

Jezte dobře

Vše souvisí se vším. I proto se vyplatí myslet na to, co jíte (nejen) večer. Pokud se před spaním nacpete nějakou mastnou nebo sladkou pochoutkou, vaše tělo ji logicky začne trávit a nevěnuje se naplno odpočinku. U sladkého navíc zbytečně rozhoupete hladinu krevního cukru a hůře se vám bude i usínat. Obojí má vliv na kvalitu spánku, a tedy i na samotné vstávání.

Poslední větší jídlo byste si měli dopřát 3 hodiny před spaním a pokud vás bude i poté honit mlsná, popadněte třeba vaničku netučného ovocného tvarohu, který se dobře tráví. Ne však později než hodinu před samotným ulehnutím.

Jděte spát včas

Tato rada zní jako klišé a přitom je tím nejpodstatnějším. Jít spát včas znamená dopřát tělu poctivou dobu odpočinku a umožnit mu dostatečně se připravit na nejen další den, ale i na samotné vstávání. Pokud chodíte spát po půlnoci a musíte vstávat v šest, není divu, že se vám nechce. Zkuste alespoň třikrát týdně jít spát v deset večer a uvidíte, že druhý den se proberete více svěží.

_____

Co by vás mohlo také zajímat:

Co vy na to?