Potřebujete si pořádně odpočinout? Meditujte

Těžký den. Ráno vstaneme, vypravíme děti do školy nebo školky, jdeme do práce, přijdeme z práce, nachystáme oběd, uděláme úkoly se svými ratolestmi, chceme jít si zacvičit a pak je večer, takže nachystat večeři, dohlédnout na děti, aby se umyly, vyčistily si zuby a uložily se do postelí a my taky spát.

Že vás vyčerpalo už jenom to čtení tak složitého souvětí? A teď si představte, že tohle je realita pro mnoho lidí, a hlavně pro maminky s dětmi. Spousta lidí také samozřejmě žije aktivním životním stylem a chodí pravidelně cvičit. 

Jak si ale nejlépe po cvičení odpočinout?

Náročný den vyžaduje odpočinek

Z celého toho perného dne, který jsme popsali, se ale zaměřme jenom na určitou část. A to cvičení. Na rovinu musím smeknout před každým, kdo si během dne s hlavou plnou starostí najde chvilku pro sebe a věnují se svému tělu.

Chození do posilovny, cvičení aerobiku, či nějaké to fitko, kde se protáhnou a naberou další energii je nejčastější forma sportování.

Jenomže aby všichni zvládli cvičit a k tomu ještě takový bouřlivý den, je důležité, aby si všichni i pořádně odpočinuli. Nemluvím o odpočinutí ve formě spánku ale o meditaci.

Další články připravené pro vás:

O meditaci

Na slově meditace je zajímavá jedna věc. Ačkoliv její kořeny sahají až do starověké Asie, význam slova meditace pochází z latinského meditatio, což v překladu znamená rozjímání.

Samotné meditační cvičení je v široké veřejnosti bráno jako stav, kdy se mysl uklidní a při meditování dojdete do změněného stavu vědomí.

Samotná meditace není jednolitá a má tři směry:

  • meditace v buddhismu
  • meditace s mandalou
  • meditace podle Rudolfa  

Ať unavenou maminku nebo tatínka zajímá jakýkoliv směr meditace, toto odpočinutí mysli není vůbec na škodu. Strávit chvilku v tureckém sedu a nechat odplavat všechny starosti a problémy, je to nejlepší, co v tak dnešním hektickém světě může člověk udělat.