Nadhled, pohyb a jídlo jsou tím, co vás i ve stáří udrží v kondici

Většina znás touží po zdravém, pevném těle a přejeme si být v kondici a fit. A to nejen, když jsme mladí. I později chceme stačit našim dětem a vyhnout se tomu, abychom se jako senioři jen obtížně dobelhali na zastávku autobusu. A právě proto zkoušíme různé cesty k dosažení vysněné postavy, ať je nám, kolik chce.

Zachovejte si nadhled

První a zásadní rada, jak si udržet fyzické i mentální zdraví, je cítit se spokojení sami se sebou. Nebuďte ve stresu, neřešte malichernosti a zbytečně se nad nimi nerozčilujte. Zkuste si užívat život, brát všechno s nadhledem a myslet pozitivně.

Víme, že optimistický přístup může být občas těžký. Na druhou stranu vám bude hned lépe, když se vám podaří změnit váš přístup k životu a přestanete být nervózní, negativističtí a věčně na všechny naštvaní. A tuhle změnu pocítíte i na svém těle. Nejen, že se vám bude lépe hubnout, ale budete lépe vycházet i se světem kolem vás.

Čtěte také: Usmívejte se, budete zdravější

Udělejte sport součástí vašeho života

Druhou zásadní radou, která vám pomůže být stále fit, aby vás netrápily civilizační choroby a předcházeli jste mnoha zákeřným poraněním i nemocem, je sportovat. Jakmile se pravidelně hýbete, tělo si na pohyb zvykne, zesílí vám svaly, budete ohebnější a pružnější, dokážete lépe fungovat a posílíte tím i své srdce, imunitu či plíce a zlepší se i váš metabolismus. Sport nebo také cvičení má spoustu výhod. Snad tou jedinou nevýhodou je, že se do něj musíme nutit, prostě se nám cvičit občas nechce. Jsme líní a pohodlní, musíme se k jakémukoliv náročnějšímu pohybu nutit. A to je špatně.

Pokud chcete být dlouho zdraví a ve formě, musí se sport stát nedílnou součástí vašeho života. Něčím, bez čeho už nedokážete plnohodnotně existovat. Něčím, na co se těšíte. Abyste toho dosáhli, musíte si najít takový sport či pohybovou aktivitu, která vás zcela pohltí, kterou si zamilujete. Někdo běhá, někdo chodí na jógu, jiný tančí, další jezdí na koních, jiní se věnují týmovým sportům. Možností je nespočet a každý si najde tu svou oblíbenou. I kdyby to měly být jen procházky.

Čtěte také: Chodit do posilovny i ve vyšším věku? Dobrý nápad, pohyb je potřeba

Jídelníček vás musí bavit

 

Jakmile se pustíme do hubnutí, obvykle výrazně upravíme svůj běžný jídelníček a nezdravé potraviny nahradíme zdravými. Jenže když dosáhneme vysněné váhy, mnoho z nás se pomalu ale jistě vrátí k původním jídlům, a to i těm nezdravým. A to je zásadní chyba.

Pokuste se svůj jídelníček změnit trvale. Vařte a jezte tak, aby vám to chutnalo, aby jídla byla pestrá a zajímavá, ale aby nebyla zbytečně tučná, příliš mastná, přesolená či neobsahovala zbytečně moc cukrů. Rozhodně to jde, stačí jen chtít. Pokud se vám podaří zvyknout si na tohle nové stravování a bude vám chutnat, nebudete mít problém u něj zůstat i déle. A díky tomu se i v důchodu budete těšit lepšímu zdraví a štíhlejší postavě než mnoho vašich vrstevníků.

Čtěte také: I ve vyšším věku budete vitální, jen nesmíte rezignovat na stravu