Silvestrovské pohoštění zvládnete i dietně

Kupa bramborového salátu na bílém pečivu není rozhodně nic, za co byste se po Novém roce pochválili. Co takhle zkusit letošní pohoštění udělat trošku víc fit? Stačí se držet pár zásad a dokážete udělat stejně chutné pohoštění i zdravěji.

Zapomeňte na listové těsto

I když vypadá nevinně, skutečnost se jiná. Listové těsto hezky křupe a jednotlivé plátky se od sebe hezky odlupují. Přesně za tyhle vlastnosti nemůže nic jiného, než spousta tuku. Třetina z celkového objemu je právě tuk a zbytek nutričních hodnot také nestojí za moc. Ve 100 gramech listového těsta, průměrně najdeme:

Kalorická hodnota 422 kcal
Sacharidy 36 g
Cukry (z toho) 3 g
Tuky 29 g
Bílkoviny 6 g
Vlákniny 2 g

Daleko lépe uděláte, když si těsto připravíte sami. Například roláda z žitné mouky, může být stejně dobrý zážitek a určitě vám nebude těžko.

Recept na plněnou roládu z žitného těsta

Majonézu použijte na dochucení

Majonéza na tom s nutričními hodnotami není o moc lépe. Ale chápeme, že vzdát se jí nebude lehké. Do spousty salátů patří a udělat stejný sálat z bílého jogurtu zkrátka nejde. Chuť bude jiná a pro ty z vás, kdy preferují sladký jogurt, to bude ještě horší. Jogurt máte spojený se sladkou chutí a tak bude slaná chuť docela nepřerozená.

Vyzkoušejte ale majonézu použít jako ochucovadlo. Bílý jogurt je rozhodně dobrý nápad, ale pokud jej dochutíte právě majonézou, dostanete velmi pochoutku, kterou ocení i zarytí odpůrci. A když místo bramborového salátu připravíte celerový, možná se někteří hosté budou divit, že to nejedí pravidelně.

Recept na celerový salát s jogurtem

Nezapomeňte na zeleninu

Zeleniny máme v jídelníčku, oproti jiným státům, docela málo. A například pro naše střeva, nejde o dobrou zprávu. Vláknina v zelenině je něco, co pomáhá dobrému trávení a o vitamínech se snad ani nemusíme zmiňovat. Je pravda, že na zelenině se toho moc vymyslet nedá, ale o to víc se můžete odvázat s různými dipy. Takový dip z tvarohu a kefíru je něco, co se skutečně dá nazvat fitness receptem. Ale nemyslete si, že i se zeleninou se nedají dělat kouzla. Můžete ji sice, třeba jen upéct s červenou řepou. Ale taky ji můžete připravit stejně, jako zdravou alternativu ke klasickým receptům.

Recept na cuketové hranolky s parmazánem