Cvičit brzy ráno zní šíleně, ale funguje to

Kdo pravidelně cvičí, nezanedbává pohyb a zvykne si na něj, ten se časem dostane do kondice, zhubne nadbytečná kila a je sám se sebou spokojenější. Cvičení je také skvělým povzbuzovadlem a dostane vás do dobré nálady. Ale podle vědců hodně záleží na tom, v jakou denní dobu cvičíte. A úplně nejlepší je to brzy ráno.

Představa, že bychom měli ráno vstát třeba o hodinu dřív než obvykle a jít cvičit, je pro mnoho z nás učiněnou noční můrou. Komu by se chtělo ráno vstávat ještě před budíkem? A který blázen by chtěl raději cvičit namísto spánku? Chápeme, že to může znít šíleně, ale pokud se k tomu přemluvíte, zjistíte, jak skvělé to může být a že spánek není to nejdůležitější, co ráno můžete dělat. Ranní cvičení vám totiž prospěje po mnoha stránkách.

Pomůže psychice i zdraví

Když se všude kolem šíří zákeřná nemoc, život v republice se omezuje a část lidí je už předem vyděšená z každého nadcházejícího dne, je o něco těžší chodit s hlavou vztyčenou, s úsměvem na tváři a šířit kolem sebe pozitivní náladu. Přesto je to snazší, než si myslíte. Stačí si ráno před odchodem z domu zacvičit. A ještě lepší je zacvičit si venku, na čerstvém vzduchu.

Ať už cvičíte kdekoliv, ať už půl hodiny či hodinu, ať je to v pět hodin ráno nebo v sedm, má to prokazatelný vliv nejen na vaši kondici, ale i na psychiku a zdraví. Podle expertů mají lidé cvičící ráno nižší tlak než ti, kdo cvičí v jiné denní době. Navíc se jim do krve vyplaví hormon endorfin, který je dokáže povzbudit a dobře naladit a hned se na život dívají veseleji. Nepotřebují se pak probouzet kofeinem, protože jsou po cvičení už plní energie a odhodlaní mít lepší den.

V neposlední řadě jim stoupne také sebevědomí a jsou na sebe hrdí, že dokázali nejen cvičit, ale že kvůli tomu zvládli dokonce vstát o něco dřív a překonali tak sami sebe. A kdo se na svět dívá s dobrou náladou, překoná cvičením stres a je mu lépe po všech stránkách, ten také lépe bojuje se vším negativním.