Ty nejlepší články rovnou do mailu

Proč si dopřát hroznové víno nejen ve skleničce

Je pravdou, že právě v té tekuté podobě se vína zkonzumuje nejvíc. Je určitě příjemné posedět s přáteli u sklenky dobrého vína. Navíc se blíží časy chladného období a už brzy si budeme moci dopřát horký punč i venku u stánků. Ale víno není jen chutné. Je především velmi zdravé. 100g hroznových kuliček obsahuje pouze něco málo přes 73 kalorií. A to je hodně kuliček. Hrozny vína obsahují i velké množství minerálů, vitamínů a především vody, které má tělo na podzim nedostatek. Momentálně je v plném proudu sezona jeho sklizně. Můžeme si tak dopřávat každý den čerstvé.

Co hrozny obsahují

Z minerálů obsahuje například Draslík. To je prvek, který snižuje chutě na sladké a je tak nezbytný i při různých dietách. Dále je to Fosfor, Sodík, Hořčík, Vápník a Železo. Jelikož jsou hrozny vína plné šťavnaté dužiny, obsahují také plno zdravých Pektinů. Ty by nám samy o sobě k ničemu nebyly. Přitom na sebe dokonale vážou vodu a zabraňují tak vzniku celulitidy. Díky dostatku pektinů působí i naše pokožka zdravěji a mladistvě. Lidské tělo si je však neumí z potravy samo vytěžit. Hrozny ovšem obsahují i na svůj objem obrovské množství vitamínu F. Ten sice není vitamínem v jeho pravém slova smyslu. Pod názvem vitamín F se skrývají některé druhy nenasycených omega mastných kyselin. Právě ty nám spolehlivě pomůžou vytěžit z tohoto druhu ovoce pektinů co nejvíc. Pro srovnání: dříve se tradovalo, že největší množství pektinů obsahují jablka. Přitom několikanásobně víc je jich v kůře citrusů a ne o moc míň jej obsahují právě hrozny vína.

V čem víno pomáhá?

Víno v jakékoli své podobě působí protizánětlivě. Navíc prokazatelně urychluje hojení zánětů už vzniklých. Je tak velmi dobrým společníkem například při užívání antibiotik. Zrnka v něm obsahují látky, které působí na člověka močopudně. Urychluje tím tak i vyplavování nečistot z těla.

Je podzim a to je doba, kdy jsou hrozny vína čerstvé, šťavnaté a sladké. Proč si jich tak nedopřát co hrdlo ráčí? Jen pozor na množství. To by za den nemělo překročit dvě kila na dospělou osobu. Mohly by pak způsobit zažívací potíže. Ale to je takové množství kuliček, že je snad ani nejde jen tak lehko sníst. Také by se neměly hrozny míchat s některými druhy potravin. Ale to už na sobě pozná každý sám.

Co vy na to?