Výmluvy vám nepomůžou, radši začněte cvičit

Všichni víme, že hubnutí bez cvičení není možné. A nebo možné je, ale jeho výsledky nejsou dlouhodobé a původní váha se vám nejspíš brzy vrátí, a to i s nepříjemným jo-jo efektem. Jenže jak se donutit cvičit, když na to nejste zvyklí, nebaví vás to a jste zkrátka lenoši?

Existují lidé, kteří si svůj život nedokážou představit bez pohybu. Nezvládnou ani půl hodiny v klidu sedět a nedělat vůbec nic, pořád musejí něco vytvářet, hýbat se, přesouvat se. Ale takových není mnoho. Většina z nás k pohybu příliš netíhne, a když už se odhodláme cvičit, tak je to většinou z donucení – buď ze zdravotních důvodů, a nebo kvůli tomu, aby to napomohlo naší snaze zhubnout. Ale spousta z těchto nadšenců brzy pohoří a vzdají to. A ještě než k tomu dojde, stráví mnohem delší čas přemlouváním se k cvičení, než cvičením samotným. Důvodem je obvykle to, že hledáme každou vhodnou záminku, proč ještě dneska nezačínat.

Přestaňte se vymlouvat

Nejspíš to sami znáte. Rozhodnete se zhubnout, vaše váha už vás štve, tučné tělo se vám oškliví. A tak není nic jednoduššího, než se začít hýbat. Jenže to se snadno řekne, ale mnohem hůř dělá. Většina z nás se sice odhodlá jít do toho a začít cvičit, ale říkáme si – začnu až zítra, začnu až v pondělí, začnu prvního dne v měsíci. A čím déle to odkládáme, tím je větší šance, že nezačneme, nebo to naopak poté brzy vzdáme.

Ale výmluv máme v rukávu ještě mnohem více. Mezi nejobvyklejší patří ty jako: jsem dnes příliš unavená z práce, a tak přece nebudu ještě začínat cvičit; nemám na cviční dost času; mám aktuálně málo peněz, a tak nemůžu začít chodit do posilovny; bolí mě záda (nohy, ruce...), tak počám, až to přestane. Zkrátka pokaždé si najdeme nějaký důvod, proč dnes ještě ne. A dny velmi rychle utíkají. 

Čtěte také: Dovolená není při hubnutí výmluva, ani tam nemusíte přibrat

Donuťte se 

Jak tedy reálně začít cvičit? Musíte se zkrátka odvážit udělat ten první krok, do kterého se vám vůbec nechce. Překonat se, sebrat veškerou vůli, zvednout hlavu a jít té výzvě vstříc. Pokud to dokážete, zaplní vás pocit zadostiučinění a budete na sebe hrdí. Podruhé do toho půjdete už s mnohem větším elánem. A když vás po týdnu či dvou počáteční síla začne opouštět? Opakujte si, že to dokážete, že se nevzdáte, že jste cílevědomí a vzdávají se jen srabi. Případně požádejte o podporu někoho známého, kdo vám nedovolí přestat, dokud neuspějete. Ale vše záleží hlavně na vás – jakmile si zase začnete hledat výmluvy, je s vaší snahou konec.

Čtěte také: Jak je možné, že nehubnete, i když se tolik snažíte?