Jak se správně připravit na cvičení

Leckdo se do cvičení vrhá po hlavě, během půl hodiny si dáme pořádně do těla a pokud nejsme zvyklí, další tři dny se pak ploužíme a všechno nás bolí. Je to obvykle kvůli špatné nebo dokonce nulové přípravě. Před samotným cvičením je totiž vhodné udělat několik základních úkonů, abychom si nejen neublížili, ale také aby na nás cvičení mělo ten správný efekt.

Rozcvičku rozhodně nevynechávejte

Základem by mělo být pořádné rozcvičení se. Tedy rozehřátí, rozcvičení svalů a příprava organismu na to, že teď se bude pořádně hýbat, že bude muset vynaložit dost energie a také bude muset být odolnější, aby nedošlo k jeho poranění. Taková natažená či natržená šlacha nebo poškozený sval totiž nejsou nic příjemného. Přitom stačí, když věnujete deset minut rozcvičce a nic z toho vás nepotká. Pokud se nerozcvičujete a dosud jste se nikdy nezranili, radši začněte. Pravděpodobně jste měli velké štěstí, které ovšem může jednou skončit.

Dále čtěte: Jaký je rozdíl mezi dynamickou a statickou rozcvičkou a kdy kterou použít?

Dejte si vhodnou svačinu

Vyrazit si do posilovny nebo třeba běhat zcela nalačno není nejlepší nápad. Budete brzy vysílení a nebudete mít dost energie, kterou tělo ke cvičení nutně potřebuje. Ideální není ani opačný případ, tedy když se pořádně najíte a pak jdete cvičit – žaludek tráví, což mu trvá klidně i několik hodin, takže většina energie se spotřebovává na tento proces a vy můžete být unavení a malátní. Nejvhodnější je proto zlatá střední cesta – tedy rozumná svačina krátce před cvičením. Neměla by obsahovat moc vlákniny, kvůli které se pomaleji rozkládají cukry. Ale může jít i o něco sladšího, co vám dodá dostatek energie – doporučuje se například banán či jiné snadno stravitelné ovoce, případně také sušené ovoce.

Dále čtěte: Jak dlouho po jídle můžete jít cvičit, aby vám nebylo zle?

Správné oblečení vám také pomůže 

Cvičíte-li ve starém tílku a rozdrbaných teniskách, vězte, že to není nejvhodnější cvičební úbor. Vhodné je nakoupit si přímo oděv určený pro sport – z prodyšného materiálu, který odvádí vlhkost a je dostatečně kvalitní, abyste si ho celý nepropotili hned po prvních pár minutách. Totéž se týká i bot, které by také měly být prodyšné, ale přitom pevné, aby vám v nich dobře držely nohy a předešli jste zraněním.

Čtěte také: Sport může být drahá záležitost. Na čem můžete ušetřit a za co si naopak připlatit?