Caro, je to skutečně zdravá káva?

Nadváha je často spojená s daleko větším problémem, vysokým tlakem. Jedno z prvních pravidel, které vám doktor řekne, je, že musíte omezit kávu. Káva totiž obsahuje kofein a ten působí na tlak právě tak, že jej ještě více zvyšuje. Čím nahradit kofein, to vám bohužel nyní neporadíme. Ale rozhodně vám pomůžeme kávu alespoň nahradit.

Cože je tím zázračným nápojem? Obecně se tento nápoj nazývá kávovinová směs, ale většina z nás ji zná pod marketingovou značkou Caro. Ti starší pak určitě vzpomenou na název cikorka, který zdomácněl při vzniku tohoto nápoje. Za její vznik vděčíme Napoleonovi, přesněji válce mezi Francií a Anglií. Tehdy totiž Napoleon nařídil uzavřít hranice, a tak se z kávy stalo nedostatkové zboží. Káva se tehdy začala nahrazovat kávovinovou směsí, která svou obnovenou slávu zažívá v dešní době.

Zdravý životní styl a hubnutí jsou slova, která slyšíme každý den. Stejně často se vyslovuje slovo cereálie. V caru jich najdeme pěknou nálož, je totiž vyroben právě z nich, tedy z obilnin. Složení cara je totiž pouze ječmen a žito. Pro dosažení kávové chuti je potřeba postupného pražení celých zrn, která se až následně semelou. Část ječmenu je ještě před pražením upravena sladováním. To není nic jiného, než naklíčení zrníček. Zmiňované caro je obohaceno ještě o čekanku, která obsahuje inulin. Právě díky tomu získává nápoj příjemnou sladovou chuť i bez přidaného cukru.

Je tedy caro zdravé, nebo ne?

Abychom se ale podívali na to, zda je Caro zdravým nápojem nebo ne, musíme se podívat na jeho složení. Obal se chlubí tím, že jde o 100% přírodní složení a ve 100g výrobku a najdeme:

Bílkoviny 2,3g
Sacharidy (z toho cukry) 48,3g (6,8g)
Tuky 0,8g
Vláknina 45,8g
Sodíky 0,04g

Zdraví tohoto výrobku tedy můžeme potvrdit. Neobsahuje žádné "škodlivé" látky a díky vysokému obsahu vlákniny jej můžeme směle doporučit i při redukční dietě. Právě při hubnutí by ale mohl být problémem vysoký obsah cukru. Obsažené množství je skutečně vysoké, ale s přihlédnutím k tomu, že na přípravu jednoho hrnku nápoje použijeme maximálně 2-3 lžičky, nejde o žádné kritické množství. Rozhodně tedy jde o daleko zdravější variantu, než běžná káva.


Tyto články vás také zajímají: