Pitný režim

media

Nápoje a potraviny s umělými sladidly raději vynechte

Kdo se rozhodne začít žít zdravě a hlavně se stravovat se zdravě, ten se snaží i jinak nakupovat. Více čteme etikety, zajímáme se o složení potravin i jejich kalorickou hodnotu. Více přemýšlíme, co vlastně koupit a která potravina nám lépe prospěje i co nám pomůže v naší snaze zhubnout. Řada lidí proto v dobré víře sahá po výrobcích s nízkým obsahem tuku, označených jako "bez cukru" nebo po různých dietních nápojích. Jenže i ty mohou víc uškodit než prospět.
media

U pitného režimu se nedržte přesně tabulkových hodnot, škodili byste si tím

Pitný režim je velmi dobrá věc a řada lidí se ho snaží poctivě dodržovat. Přitom jako jeho základ bereme nejčastěji doporučení, abychom vypili okolo tří litrů tekutin denně. A obvykle také považujeme za správné, pít většinou obyčejnou kohoutkovou vodu, jak radí odborné tabulky. Pít přesně takové množství je ale mylný úsudek, protože každý člověk je jiný, a každý tak potřebuje něco trochu jiného. Pitný režim nevyjímaje.
media

Chcete opravdu zhubnout? Vyhněte se základním chybám

Začnete s dietou, dodržujete maximum doporučení, jíte málo, hlídáte se a jste ochotní dělat psí kusy, abyste zhubli. To ale obvykle trvá jen do doby, než vám na dietě začne všechno vadit, než se z ní začnete cítit unavení nebo zjistíte, že kila dolů nejdou zas tak moc rychle. Než začnete zuřit a obviňovat se z toho, že "už nikdy nezhubnete, protože to prostě nejde", podívejte se, jestli neděláte některou ze základních dietních chyb.
media

Proč vznikají křeče a jak jim předcházet

Svalové křeče jsou velmi nepříjemnou bolestivou záležitostí. Postihují dnes vysoké procento populace a to jednak kvůli nevhodné stravě, nedostatku minerálů a vitamínů nebo i kvůli přehnané námaze. Jestliže se věnujete náročnějšímu cvičení, můžete být k tomuto problému náchylnější. Už jen proto byste měli vědět, jak si od křečí ulevit a především jak jim předejít.
media

Solíte víc, než je zdrávo? Zjistěte, proč to děláte

Všichni se asi shodneme na tom, že příliš soli škodí. Tedy aspoň nám to tvrdí nespočet odborníků, kteří nás varují před přesolenými potravinami, jako jsou uzeniny či chipsy. Zatímco velké množství soli není zdravé, náš organismus sůl potřebuje ke správnému fungování. Takže otázkou není, zda solit či ne, ale spíš to, jaké je správné množství a kolik už je přespříliš?
media

Pitný režim v zimě - pozor si dejte na topení i mráz

Zkuste se nejprve zamyslet nad tím, jak často a co během dne pijete. Máte pocit, že je to dost? Možná v zimě, stejně jako většina lidí, pijete mnohem méně než v létě. Pokud vám právě došlo, že je to právě váš případ, dejte si pozor! Omezením přísunu tekutin (a to i nevědomým) děláte podstatnou chybu a škodíte tím svému tělu.
media

Jak v pohodě zvládnout jednodenní půst

Organismus každého z nás je zatěžován škodlivinami, které se do něj dostávají ze vzduchu, stravy i tekutin. Jednou za čas proto neuškodí dopřát si očistu v podobě jednodenního půstu a pomoct tak tělu zbavit se těch látek, které v těle nemají co dělat. Když se na jednodenní půst dobře připravíte, bude mít na vaše tělo pozitivní účinek.