Ty nejlepší články rovnou do mailu

5 nápadů na zdravou svačinu

Svačiny a přesnídávky patří mezi nejčastější dietní chyby. Jednoduše proto, že se z jídelníčků nejčastěji vynechávají. Přitom pravidelná strava je základem hubnutí. Víme jak je těžké najít vždy správnou inspiraci a tak v dnešním článku přinášíme tipy, jak připravit rychlou svačinku.

Jogurt s čerstvým ovocem

Jogurt dokáže s naším tělem divy, ale nesmíme zapomínat na správný výběr. Většina jogurtů se tak jmenuje jen na kelímku, ale uvnitř už najdeme něco zhola jiného. Vybírejte zásadně bílý jogurt, který v sobě nemá přidané zbytečné cukry. Zaměřte se také na jeho konzistenci. Jogurtové kultury totiž způsobují zhoustnutí a právě o ty nám jde především. Recept je snadný, stačí kelímek poctivého bílého jogurtu a hrst čerstvého ovoce. Skvěle se hodí lesní plody, maliny, jahody nebo borůvky. Zkrátka ovoce, které se dá během jídla rozmačkat a jogurt dochutí.

Tvaroh s ovocem

Stejnou službu, jako jogurt udělá i obyčejný tvaroh. Možná vás ani nenapadlo jíst tvaroh samotný, ale určitě byste to měli zkusit. Mimochodem, pro fitness je tvaroh skoro neodmyslitelná pomůcka. Cenné bílkoviny, které dokáže dodat umožní svalům růst a zbytečně nezatíží naše tělo tuky. I proto je třeba vybírat nízkotučné varianty a nedoslazovat. Stejnou službu nám udělá ovoce, které opět můžeme jen zamíchat, nebo mírně rozmačkat.

Strouhané jablko s mrkví

Pamatujete si tenhle dezert z jídelen? Tak proč si jej občas nedopřát i během týdne dnes? Stačí očistit mrkev a nastrouhat s jablkem na jemném struhadle. Jablka ale nečistěte jinak než pouhým omytím, slupka obsahuje nejvíce vlákniny, která nás hezky zasytí. Poměr můžeme zvolit klidně 1:1, nebo upravit ve prospěch toho, co máme raději. I když to nebude nejspíš třeba, můžeme výsledek přisladit troškou medu.

Müsli tyčinka (proteinová tyčinka)

Pokud nás opravdu tlačí čas a nemáme možnost si svačinu předem připravit, sáhněte po müsli tyčince. Vyhněte se těm zbytečně sladkým a rozhodně ne ty máčené v čokoládě. Naopak se podívejte po obsahuj bílkovin a vyberte tu kde je jich nejvíc. Skvělé jsou taky ořechové tyčinky, které zasytí na delší dobu a navíc se odmění řadou důležitých živit. Občas můžete zvolit i přímo proteinovou tyčinku, ta je ale primárně určena sportovcům, takže by rozhodně neměla být pravidelnou náhradou za jídlo.

Zkuste jen ovoce

Všimli jste si v kolika tipech je ovoce? To proto, že jde o skutečně důležitou součást dietního jídelníčku. Vyzkoušejte tedy jen ovoce. To, že obsahuje cukr nevadí, protože svačiny mohou cukru obsahovat více - během dne jej spálíme.  Výmluva, že není čas zde nenajde své místo taky. Oloupat banán můžeme kdykoli a především je tato potravina dostupná všude. Ráno, při odchodu z domu, hoďte banán do tašky a až vás přepadnou chutě, sáhněte po něm. Banán, jablko, nebo i ovocný salát je výborná kombinace a brzy bez něj neuděláte ani ránu.

Co vy na to?