Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jaké maso při dietě? Zkuste ryby, nebo zvěřinu

Většina z těch, kteří se rozhodnou pro dietnější variantu vaření, automaticky sáhnout po kuřeti. To je bezpochyby lepší volba než bůček, ale brzy se přejí. Základem dlouhodobě úspěšné diety je totiž různorodý jídelníček. Jaké maso vybrat a nešlápnout vedle?

Drůbež

Kuřecí maso je základ a skutečně se bez něj v poctivé dietě neobejdete. Velká porce bílkovin a malé množství tuku z něj dělá rozhodně favorita. Důležitá je ale část, kterou zvolíme. Ať už jde o jakoukoli část zapomeňte na křupavou kůžičku, ta z něj udělá zbytečně tučnější porci. Stejně tak není úplně nejvhodnější stehno, které má skoro dvojnásobný počet tuků. Křídla na tom jsou ještě hůř. Nejlepší volbou jsou prsa a nezapomeňte, že drůbež nekončí u kuřete. S krůtou rozhodně také nic neriskujete.

 

Hovězí a vepřové maso

Červenému masu se většina lidí vyhýbá. Bohužel mají pocit, že zkrátka do dietního jídelníčku nepatří. Opak je ale pravdou. Dobře zvolená porce hovězího masa, které jen uvaříme ve vodě, je pro dietu ideální. Opět v něm najdeme spousty bílkovin a malou porci tuků. Proč jsou bílkoviny důležité jste si už u nás mohli přečíst třeba zde.

Oproti tomu vepřové maso dobrou volbou nebude. Prakticky všechny části jsou tučnější a vysoký podíl nasycených mastných kyselin z něj nedělá ani jinak vhodné jídlo. Občas si ale plátky z vepřové kýty dopřát můžete. Na pečený bůček ale opravdu raději zapomeňte.

 

Zvěřina

U nás docela opomíjená pochoutka kvůli dostupnosti. Pokud ale máte štěstí a ve svém okolí máte myslivce máte vyhráno. Zvěřina patří bezpochyby mezi nejkvalitnější masa, která byste neměli opomínat. Třeba kančí obsahuje jen čtyři gramy tuku, a naopak dvacet gramů bílkovin na sto gramů masa. A energetická hodnota se vyrovná kuřecímu. Ještě lépe je na tom srnčí maso.

 

Ryby

Poslední druh masa, který prostě do dietního jídelníčku přidat musíte, jsou ryby. Oproti přímořským státům jich jíme až tragicky málo. Přitom právě ryby obsahují látky, které jinak do sebe dostáváme jen těžko. Lepší způsob jak získat omega 3 mastné kyseliny ani nehledejte. Obecně pak ryby vítězí v poměru bílkoviny vs. tuky, takový tuňák porazí i kuře.

Ani výmluvy na náročnou přípravu vám nepomůžou. Konzervované ryby mají sice menší obsah vitamínů a minerálů, ale výživové hodnoty si zachovávají. Schválně vyzkoušejte třeba náš recept na rybí karbanátky v troubě. Třeba si podobný způsob přípravy zamilujete a dieta bude zase o něco zábavnější.

Co vy na to?