Maso

media

V čem je pescetariánství pro lidské zdraví lepší než veganství

Vegetariánství a veganství jsou v dnešní době velmi známé a populární alternativní výživové směry. Lidé se při těchto dietách zříkají masa (vegetariánství) nebo všech živočišných produktů (veganství). Ze zdravotního hlediska je ale úplné vynechání masa problém, tělo tak nedostává důležité vitamíny a kvalitní živiny. I proto si někteří vegetariáni do svého jídelníčku přidávají ještě ryby a mořské plody. Právě pro takový výživový směr se vžilo označení pescetariánství.
media

Kloubům pomůžete i pomocí potravin, které podporují tvorbu kolagenu

Kolagen - slovo, které se často používá v souvislosti s doplňky stravy na podporu kloubů. Možná jste nabyli dojmu, že kolagen je nejlepší pořídit v lékárně a že to je jediná cesta, jak klouby ochránit. Přitom živiny důležité pro tvorbu kolagenu obsahuje spoustu potravin, které seženete běžně v obchodě. Své klouby tak můžete podpořit už jen tím, že se zamyslíte nad svým jídelníčkem.
media

Recept: segedín z kuřecího masa

Kysané zelí dokáže divy, podporuje trávení a obsahuje řadu důležitých látek. Ne vždy jej ale musíte podávat jen s tučným masem, zkusit můžete i klasický segedínský guláš. Tedy vlastně ne klasický, ale zdravější, z kuřecího masa.
media

Recept: Vepřová kýta na žampionech

Vepřové maso může být dietní a chutná volba, když víte, jak ho připravit. Pro dnešní recept sáhněte po vepřové kýtě, která je libovější. V kombinaci se žampiony a několika dalšími přísadami pak za chvíli vykouzlíte vynikající pokrm.
media

Recept: Poke bowl s vepřovým trhaným masem

Původem havajské jídlo ovládlo instagramové profily a zařadilo se do našich jídelníčků. Ve své podstatě se skládá z podobných ingrediencí jako sushi a rozhodně má své místo ve zdravém jídelníčku. Hlavní ingrediencí bývá maso a právě na jeho přípravě záleží jaká bude chuť vašeho poke. Zkuste jej třeba s trhaným vepřovým masem.
media

Kvalitní bílkoviny dodáte tělu i levně, stačí znát ty správné potraviny

Bílkoviny jako jedna ze tří základních živin neodmyslitelně patří do každého jídelníčku. Tělo díky nim může stavět svalovou hmotu, produkovat hormony i zajistit dostatečnou imunitu. Jejich nedostatek má pro náš organismus velké následky. Bílkovin bychom tělu měli denně dodávat přibližně 1 gram na kilogram naší váhy. Jestliže člověk cvičí a zatěžuje svaly více, pak je potřeba bílkovin ve stravě mnohem větší - až kolem 1,5 gramu na kilogram tělesné váhy. Kde takové množství vzít, aby člověk neutratil všechny peníze a přitom tělu dodal kvalitní protein?
media

Recept: Fitness gulášová polévka

Udělat si chutnou gulášovou polévku je samo o sobě dobrým nápadem. Když znáte recept na odlehčenou variantu, díky které tělu dodáte porci bílkovin a žádná zbytečná dochucovadla - a dokonce i jen minimum tuku - dietní oběd je hned tu.
media

Recept: Vietnamský salát s mangem a sušeným hovězím

Osvěžující, naprosto vynikající, chutný a zdravý. To je vietnamský mangový salát, ve kterém hraje svou roli i sušené hovězí, díky kterému toto jídlo zasytí i dodá porci bílkovin. Kombinaci chutí krásně doplňují bylinky, bez kterých by vietnamská kuchyně neměla ten správný šmrnc.