čočka

media

Kloubům pomůžete i pomocí potravin, které podporují tvorbu kolagenu

Kolagen - slovo, které se často používá v souvislosti s doplňky stravy na podporu kloubů. Možná jste nabyli dojmu, že kolagen je nejlepší pořídit v lékárně a že to je jediná cesta, jak klouby ochránit. Přitom živiny důležité pro tvorbu kolagenu obsahuje spoustu potravin, které seženete běžně v obchodě. Své klouby tak můžete podpořit už jen tím, že se zamyslíte nad svým jídelníčkem.
media

Kvalitní bílkoviny dodáte tělu i levně, stačí znát ty správné potraviny

Bílkoviny jako jedna ze tří základních živin neodmyslitelně patří do každého jídelníčku. Tělo díky nim může stavět svalovou hmotu, produkovat hormony i zajistit dostatečnou imunitu. Jejich nedostatek má pro náš organismus velké následky. Bílkovin bychom tělu měli denně dodávat přibližně 1 gram na kilogram naší váhy. Jestliže člověk cvičí a zatěžuje svaly více, pak je potřeba bílkovin ve stravě mnohem větší - až kolem 1,5 gramu na kilogram tělesné váhy. Kde takové množství vzít, aby člověk neutratil všechny peníze a přitom tělu dodal kvalitní protein?
media

Recept: čočková sekaná

Zbyla vám nějaká čočka na kyselo z obědu a nevíte co s ní? Vyzkoušejte náš recept na sekanou právě ze zbylé čočky zkuste zužitkovat všechno co by se jinak vyhodilo.
media

Recept na výborné čočkové karbanátky

Čočka je velmi výhodná potravina, kterou bychom měli pravidelně zařazovat do našeho jídelníčku. Obsahuje totiž bílkoviny a škroby, ale současně neobsahuje tuky, takže o jejích příznivých účincích v rámci diety nemůže být pochyb. Dnes vám přinášíme recept, jak tuto potravinu udělat trošku netradičněji.