Rybí karbanátky - nejlepší dietní oběd

Přemýšlíte, co chutného udělat o víkendu k obědu? Už nemusíte, právě dnes pro vás máme dietní recept, díky kterému vykouzlíte neuvěřitelně chutné jídlo. Bez smažení, bez obrovského množství soli a velmi jednoduše. 

Rybí maso ke zdravému jídelníčku prostě patří. A vychutnáte si ho o to víc, když je připraveno takto chutně.


Co potřebujeme?

  • 400g mražené rybího filé (volte to, které obsahuje minimum vody a soli a především nemleté)
  • 2-3 lžíce hladké mouky
  • Strouhanka na zahuštění
  • Sůl
  • Pepř
  • Majoránka
  • 1x menší cibule
  • 1x strouček česneku
  • Citrón
  • 2 vejce

Jak na to?

Rybí karbanátky budete mít hotové cca za 40 minut, pečou se v troubě a nepotřebujete tak k jejich přípravě žádný tuk. 

Rybí filé nechte rozmrazit. Cibuli a česnek si nakrájejte na jemné kostičky. V míse pak rozmražené filé smíchejte s vejcem, cibulkou, česnekem, majoránkou, dochuťte pepřem a solí. Kdo má rád, může zakápnout citrónem. Tuto směs ideálně rozmixujte tyčovým mixerem nebo v domácím robotu. Pak přisypte trochu mouky, tak aby se jednotlivé kousky začali k sobě lepit. Nakonec zahustíme strouhankou, tou šetřit nemusíme. Přidáme jí tolik aby směl připomínala klasickou směs na karbanátky z masa. V případě potřeby můžeme do směsi přidat trošku mléka.

Ze směsi ručně vytvořte karbanátky. Obalte je ve strouhance a poklaďte na pečící papír. Dejte na cca 30 minut do trouby péct. Cibule a česnek za tu dobu pustí šťávu (a chuť) do masa. Karbanátky tak budou chuťově výborné a ne vysušené. Jakmile strouhanka začne hnědnout, je hotovo.

Rybí karbanátky chutnají skvěle třeba s bramborem nebo jako dietní oběd s čerstvou zeleninou. Nechte si chutnat!


Vyzkoušejte i tyto naše recepty: