Hubnutí po třicítce: rizikem jsou počítače, vliv má i těhotenství

Když nám bylo dvacet, šla nadbytečná kila dolů skoro sama. Mladí lidé se nemusejí příliš omezovat v jídle a k hubnutí jim většinou stačí jen minimální snaha. Jenže jakmile se přehoupnete přes třicítku, organismus se mění a mnoho lidí začíná nenápadně přibírat na váze. Hubnutí je pak o dost náročnější než před pár lety.

Kdo si užívá mladá léta, pro toho jsou největšími riziky večírky plné alkoholu a fast-foody. Třicátníci už jsou vyspělejší a tak i rozumnější. Může za to obvykle i fakt, že v tomto věku zakládají rodiny nebo už rodinu mají, takže nemohou vést tak nespoutaný život plný nezdravých lákadel. A přesto, když se muž usadí a pohybuje se zejména mezi prací a domácím krbem, je jasné, že začne po stravování se poctivými domácími jídly přibírat. Může za to často také fakt, že muži v tomto věku už tak často necvičí, na posilovnu nemají dost času ani energie a doma nejraději vyhledávají pohovku a počítač.

Dále čtěte: Nemáte čas sportovat? Stačí najít tři minuty

Tloustnou i ženy

Zatímco dvacátnice mají často štíhlou postavu a rády cvičí, po třicítce většina žen vypadá jinak. V první řadě za to může první dítě, které si v tomto věku buď pořizují, nebo už ho mají. Těhotenství samozřejmě změní postavu, a když jsou dvě či tři, musí se to nutně někde promítnout – na pevnosti těla i jeho tvarech. Poporodní kila se shazují velmi těžce a v čím vyšším věku má žena dítě, tím hůře to jde. Na cvičení navíc už nezbývá tolik času ani chuti, stres z dětí je velmi snadné zahánět něčím sladkým a pokec s kamarádkou se jistě neobejde bez kávy s něčím dobrým na zub.

Dále čtěte: Jídelníček v těhotenství není nic složitého. Stačí dodržovat pravidelnost

Hubnutí jde i tak

Pokud máte pocit, že je vše ztraceno a třicítka s sebou zkrátka nutně přináší trvalá kila navíc, není to tak. Zhubnout můžete kdykoliv, jen se musíte snažit víc než když jste byli mladí. Je nutné odhodlat se k tomu, mít pevnou vůli a v první řadě změnit jídelníček za zdravější a pestřejší. Sladkosti omezte, protože tělo je nepotřebuje – je to jen váš pocit. Také si dávejte pozor, jak jíte – pokud u jídla koukáte do počítače nebo telefonu, nesoustředíte se plně na jídlo a spořádáte toho mnohem víc. K hubnutí můžete využít děti, s nimiž se můžete vyřádit nebo chodit na procházky, případně poproste kamarádku a vyrážejte cvičit nebo třeba běhat společně.

Dále čtěte: Hubnout po čtyřicítce se dá, jen nesmíte dělat klasické chyby