Jak na hubnutí, když nemáte čas cvičit?

Donutit se pravidelně cvičit, jíst střídmě a přitom vyrovnaně a nikdy nesejít z vytyčené cesty k postavě snů, to chce hodně pevnou vůli. A i když se možná v létě dokážete držet a s cvičením začínáte už od jara, abyste měli pěknou postavu do plavek, s podzimem začíná většina z nás usínat na vavřínech. V pošmourném počasí a zimě se nám zkrátka nějak nechce ještě si kromě nálady ničit i tělo.

 

Právě proto, že většina těch, kteří se jinak snaží pravidelně cvičit, na podzim začíná lenošit a zapomínat, poradíme vám, jak na to. Protože pokud přestanete cvičit úplně a začnete se hýbat až na jaře, přijde veškerá vaše dosavadní snaha vniveč. Ani správně sestavený jídelníček vás totiž nezachrání, natož jakákoliv dieta (to bude mít spíš opačný efekt a hrozí vám po jejím ukončení jo-jo efekt). I když tedy polevíte, nevzdejte se úplně a i přes nechuť či nedostatek času se snažte alespoň trochu hýbat. Pokud běžně cvičíte čtyřikrát týdně po půl hodině, tak v pošmourných měsících se k tomu donuťte aspoň dvakrát do týdne. To, že se hýbete méně často, sice tělo pozná, ale pokud nepolevíte ve svém předchozím tempu, tak se to na vaší postavě neprojeví. A dvakrát týdně si půlhodinku jistě najdete.

 

Omezit cukry, víc bílkovin

 

V zimě jsou největším lákadlem hlavně Vánoce, kdy se mnoho z nás přestane hlídat a přecpáváme se všemožnými dobrotami, sladkostmi, cukrovím, saláty plnými majonézy či smaženými rybami. V tomto období je proto nutné se hlídat, cukroví připravovat ze zdravějších surovin, salát dělat také zdravější, ryby na přírodno či dušené.

recept ryba v papilotěZkuste třeba rybu v papilotě podle našeho receptu. 

I jindy se snažte stravovat střídměji (zvlášť když jste polevili v pohybu). Omezte jednoduché sacharidy, raději si dejte ty komplexní. A nezapomínejte na bílkoviny, ty jsou velmi důležité a tělo je nezbytně potřebuje. V našem článku se dozvíte co vše vám hrozí pokud bude mít tělo nedostatek bílkovin.

Zkuste tělo nakopnout jednodenním půstem

Klidně to berte jako přípravu na vánoce a trénink na to abyste viděli zlaté prasátko. Jednodenní půst dokáže tělo pěkně nakopnout, takže se jej určitě nebojte. Dočasnou únavu vystřídá velká dávka energie, ale vše je třeba mít rozmyšlené a rozhodně se držet zásad pro zdravý půst. Při krátkodobém půstu tělo dostane čas na pročištění a energii, kterou by normálně muselo věnovat jiným věcem, můžete využít třeba pro nový začátek cvičení. I když to už v článku zmiňujeme, to nejdůležitější raději zopakujeme. Půst je určen vždy jen těm, kteří jsou zdraví a pravidelně správně jedí. Takovým lidem určitě neuškodí. Ti ostatní musejí začít spíš u pravidelné zdravé stravy.