Nakopněte svůj mozek pomocí zdravého jídla

Není snadné udržet se neustále v bdělém stavu, plní energie a odhodlání, koncentrovaní a připravení řešit kdykoliv jakýkoliv problém. Zaměstnání, rodina a domácnost nás leckdy dokážou naprosto „vyšťavit“, takže nemáme sílu vůbec na nic. Ale tomuto stavu se dá zabránit, pokud se budete stravovat chytře a tak, abyste podpořili svůj mozek.

Existují typy jídel, po kterých se cítíme malátní a nemáme sílu vůbec na nic – chceme jen trávit ve vodorovné poloze na pohovce. Taková těžká, tučná či příliš mastná jídla vůbec nejsou vhodná a zdravá a náš organismus jen zbytečně zatěžují. Navíc v nich není tolik vitaminů a potřebných živin, které by tělo ocenilo mnohem více. Proto se čím dál více lidí uchyluje ke zdravé a vyvážené stravě, kdy jim správně odměřené a dokonale složené porce dodají energii a zbytečně po zkonzumovaném jídle nepřibírají. To je ideální způsob stravování. Přesto – pokud víte, jak na to, tak si svůj jídelníček můžete zpestřit a navíc se díky jídlu i „nakopnout“ k další činnosti. Mozek totiž potřebuje určité živiny, aby správně fungoval a byl schopný soustředit se, přemýšlet a správně analyzovat. Co je tedy vhodné jíst?

Dále čtěte: Vypněte elektroniku i mozek a lenošte, prospěje vám to

Ryby a oleje

Pro mozek jsou nejdůležitější esenciální mastné kyseliny, které se ovšem nevyskytují ve všech potravinách. Nejvíce se jich nalézá v mořských rybách, takže pokud si alespoň jednou týdně (ale nejlépe častěji) dopřejete nějakou z mořských ryb - a je jedno, jestli půjde o lososa, makrelu, tuňáka, žraloka či jakoukoliv jinou rybu - váš mozek to ocení. Pokud ryby tak často nevyžadujete, používejte pro přípravu pokrmů alespoň kvalitní rostlinné oleje, ve kterých také najdete tyto kyseliny, případně si občas zobněte pár oříšků. Když se budete soustředit na to, co se po konzumaci takových pokrmů stane, zjistíte, že vaše smysly fungují lépe než předtím a dokážete lépe reagovat na veškeré okolní podněty.

Výše zmiňované potraviny mají i další výhodu – podporují v našem organismu produkci hormonu serotonin, který působí jako takzvaný hormon štěstí, takže jsme spokojenější a připravenější čelit dalším výzvám.

Dále čtěte: Proč se vám po některém jídle chce tak moc spát