Pistácie - zdravé ořechy, díky kterým nepřiberete

Zelené pistáciové oříšky známe všichni. Výborně chutnají a jíst bychom je měli i proto, že jsou velmi zdravé. Uhlídáte si díky nim lépe i svou váhu, protože oproti vlašským, pekanovým nebo lískovým ořechům neobsahují tolik kalorií. Každou pistácii si navíc musíte vyloupnout a díky této “náročnosti” jich nesníte tolik jako třeba solených arašídů nebo mandlí. 

Pro zdravé srdíčko 

Pravidelná konzumace pistácií vám může pomoci snížit hladinu cholesterolu v krvi. Stejně tak poslouží jako součást prevence proti vzniku kardiovaskulárních chorob i krevních sraženin, které mohou způsobovat infarkt. Pistácie mají také vliv na krevní tlak, pomáhají ho udržet v normálních hodnotách. Všechno je to díky obsahu argininu a fytosterolů - tyto látky pomáhají zvyšovat průchodnost krevního oběhu a drží hladinu “špatného” cholesterolu níže.

Je však mnohem více důvodů, proč je začít konzumovat pravidelně. Jako všechny jiné oříšky, i pistácie jsou velmi výživově hodnotné a zdravé. Obsahují vitamíny B, E a minerální látky jako železo, vápník, fosfor, zinek nebo mangan.

Nepřiberete tak snadno

Jsou sice poměrně tučné - přes 50% obsahu jsou tuky - ale právě v nich jsou zmíněné fytosteroly. Kromě toho toho přes 20% jejich obsahu tvoří bílkoviny a téměř 10% vláknina. Díky tomu jsou to velmi dobří společníci během dietních režimů.

Hrstka pistácií nejenže ukojí chutě, nasytí, ale i nabije energií a nemusíte se bát, že rychle přiberete. Díky vyššímu obsahu vlákniny vás opravdu zasytí i menší množství pistácií. 

Pro diabetiky i imunitu

Pistácie jsou doporučované jako součást jídelníčku i diabetikům, protože jim dodávají potřebnou energii a zároveň pomáhají vyrovnávat hladinu cukru v krvi.

Díky svému složení a minerálním látkám jsou pistácie vhodné i pro zlepšení imunity, jsou silným antioxidantem a posilují naše vlasy, nehty i pokožku. Oční sítnici navíc beta karoten obsažený v pistáciích pomáhá chránit účinně před UV zářením.