Vláknina

media

Dietní chytáky: na co si dát pozor?

Kdo se rozhodne začít hubnout, ten si najednou dává velký pozor na to, co jí. A často sahá po potravinách, které dříve skoro s odporem přehlížel. Nyní je ale považuje za spásu a skvělou cestu ke štíhlé postavě. Jenže ne všechny potraviny, které se na první pohled tváří zdravě, jsou skutečně zdravé.
media

Vláknina není jen divná hmota, pochutnejte si na ní doopravdy

Kdo má problémy se zažíváním a vyprazdňováním, koho trápí kila navíc a nemůže se jich i přes veškerou snahu zbavit, ten by měl vsadit na vlákninu. Naše tělo ji nejen potřebuje ke správnému fungování, ale právě ona nám pomáhá i v mnoha ohledech. Výborně funguje v trávicím traktu, díky tomu je doporučována nejen na akutní či chronické potíže, ale i lidem, kteří se snaží zhubnout a udržovat si štíhlou figuru. Leckdo si ji ale vybaví jako tu podivnou hmotu z lékárny a kvůli tomu se jí brání jako něčemu naprosto odpornému – což u vlákniny v přirozené podobě rozhodně není pravda.
media

Češi jedí málo vlákniny, přitom je pro naše zdraví zásadní

Pro zdravý a správně fungující organismus je vláknina naprosto nezbytná. Dokáže napravit trávení, ale i pročistit trávicí soustavu, přitom si jí my Češi dopřáváme jen minimum. Většina z nás ji nepovažuje ani za důležitou součást jídelníčku - trendy jsou teď bílkoviny, vláknina pozornost moc nezískává. A to je škoda.
media

Zelenina pomáhá víc, než si myslíte. Chrání střeva i imunitu

Ze všech stran slyšíte, jak je zelenina zdravá, co všechno prospěšného vám přináší a kolik byste jí ideálně měli denně spořádat. Hezky se to čte a poslouchá, možná o tom sami i uvažujete a souhlasíte – jenže realita pak bývá úplně jiná. Mnoho z nás zeleninu zkrátka nemá rádo a ve stravě se jí vyhýbáme. Nemluvě o dětech, které zeleninu většinou také zrovna příliš nemilují. Ale pokud jim ji nedáváme vůbec, celkem jim tím škodíme.
media

Zelený ječmen se řadí mezi superpotraviny oprávněně

Zelený ječmen je často označován jako superpotravina. Pomáhá údajně chránit naše zdraví a zlepšuje imunitu. Má prý také blahodárné účinky, pokud potřebujeme shodit pár kilo nadváhy. Co je na tom pravdy? Znamená to, že máte na jaře doběhnout na pole a sesbírat si kus zelenajícího se lánu?
media

Jak co nejlépe snídat, abyste nastartovali svůj den

Vypili jste na snídani jen kafe, protože to je to jediné, co po ránu můžete strávit? Jste nejspíš na nejlepší cestě k žaludečním vředům! Pojďte se s námi naučit správně snídat. Ne nadarmo se říká, že snídaně je základ dne. Je to první "rituál" jídla během dne a právě snídani bychom měli věnovat velkou pozornost.
media

Vláknina má dva druhy, oba jsou pro tělo přínosné

Velmi často se při hubnutí setkáváme se snadnou poučkou: "Nedaří-li se vám hubnout nebo máte-li problémy se zažíváním, zkontrolujte svůj denní příjem vlákniny." A je to pravda - dostatek vlákniny v jídelníčku nám jednak dodá pocit sytosti a zároveň dokáže pomoci pročistit tělo. Co už ale méně lidí ví, je fakt, že vláknina se dělí na dva druhy - rozpustnou a nerozpustnou ve vodě. Velmi snadno si rozdíl představíme třeba na jablku. Slupka je právě nerozpustnou vlákninou, dužina tou rozpustnou.
media

Tohle byste měli vědět o vláknině

Vlákninu potřebuje každý z nás. Je nezbytná pro správné fungování našeho organismu a zejména pro zažívání. Najdeme ji v mnoha různých typech potravin a leckdy ji můžeme užívat i ve formě různých potravinových doplňků. Přesto možná mnoho z nás netuší, co vše v sobě vláknina skrývá a co bychom o ní měli určitě vědět.