Vláknina

media

Jablka pomáhají s hubnutím a chrání naše srdce

Jablka u nás patří k nejoblíbenějším druhům ovoce. Díky tomu, že se v našich zeměpisných šířkách snadno pěstují, jsou i velmi dostupná. Málokdo však ví, že jejich pravidelná konzumace má pozitivní vliv na naše zdraví. Když zařadíte jablka do svého jídelníčku a budete si dopřávat jedno až dvě jablka denně, můžete se chránit před mnoha nemocemi. Navíc díky jablkům můžete i zhubnout.
media

Podzimní superpotraviny vám dodají porci vitamínů a jsou přitom levné

Přichází doba, kdy venku začíná být zima nejen v noci. Dny se zkracují a nám se nic nechce. Z peřin většinou vylezeme, jen když je to opravdu nutné a oproti předchozím měsícům ani moc nemáme chuť na zeleninu a ovoce. Naše tělo tak může brzy být oslabené a unavené. A právě na podzim do sebe potřebujeme dostat co nejvíce kvalitních, výživově hodnotných potravin, které navíc obsahují vitamíny.
media

Zácpy se zbavíte i bez projímadel, pomůže vláknina i masáže bříška

Nepříjemná jednodenní zácpa občas potrápí poměrně hodně lidí. Pokud ale chodíte na toaletu méně než třikrát týdně, a navíc vyprazdňování doprovází bolesti, potýkáte se už s chronickou zácpou. Tu je potřeba řešit s lékařem. Většina lidí naštěstí trpí problémy s vyprazdňováním nárazovitě. Může za to obvykle nevhodná strava a hlavně nedostatečný pitný režim. Jak si při zácpě ulevit, aniž byste museli sahat po projímadlech?
media

Salát jako spása při hubnutí? Ne pro každého

Častokrát lidé, kteří se snaží zhubnout, při své dietě a ve svém jídelníčku spoléhají především na zeleninu a ovoce. Jenže jíst jen saláty, nejrůznější druhy syrové zeleniny a několik porcí ovoce denně není úplně ideálním řešením pro každého člověka. Nejen, že jsme každý jiný, ale taková životospráva bez bílkovin nejen že nám nemusí pomoc, ale může i uškodit.
media

Vláknina není jen divná hmota, pochutnejte si na ní doopravdy

Kdo má problémy se zažíváním a vyprazdňováním, koho trápí kila navíc a nemůže se jich i přes veškerou snahu zbavit, ten by měl vsadit na vlákninu. Naše tělo ji nejen potřebuje ke správnému fungování, ale právě ona nám pomáhá i v mnoha ohledech. Výborně funguje v trávicím traktu, díky tomu je doporučována nejen na akutní či chronické potíže, ale i lidem, kteří se snaží zhubnout a udržovat si štíhlou figuru. Leckdo si ji ale vybaví jako tu podivnou hmotu z lékárny a kvůli tomu se jí brání jako něčemu naprosto odpornému – což u vlákniny v přirozené podobě rozhodně není pravda.
media

Češi jedí málo vlákniny, přitom je pro naše zdraví zásadní

Pro zdravý a správně fungující organismus je vláknina naprosto nezbytná. Dokáže napravit trávení, ale i pročistit trávicí soustavu, přitom si jí my Češi dopřáváme jen minimum. Většina z nás ji nepovažuje ani za důležitou součást jídelníčku - trendy jsou teď bílkoviny, vláknina pozornost moc nezískává. A to je škoda.
media

Zelenina pomáhá víc, než si myslíte. Chrání střeva i imunitu

Ze všech stran slyšíte, jak je zelenina zdravá, co všechno prospěšného vám přináší a kolik byste jí ideálně měli denně spořádat. Hezky se to čte a poslouchá, možná o tom sami i uvažujete a souhlasíte – jenže realita pak bývá úplně jiná. Mnoho z nás zeleninu zkrátka nemá rádo a ve stravě se jí vyhýbáme. Nemluvě o dětech, které zeleninu většinou také zrovna příliš nemilují. Ale pokud jim ji nedáváme vůbec, celkem jim tím škodíme.
media

Proč se vám po jídle chce tak moc spát?

Každý z nás alespoň jednou zažil pořádnou únavu po jídle. Takovou tu, kdy se vám chce spát víc než cokoliv jiného, nedokážete se soustředit a zmáhá vás i jen sebemenší pohyb. Ti šťastnější si po vydatném obědě mohou na chvíli zdřímnout a s únavou se tak vypořádat odpočinkem, my ostatní bychom měli vědět, co za tuto únavu vlastně může a jak se jí dá předejít.