Vláknina

media

Jak co nejlépe snídat, abyste nastartovali svůj den

Vypili jste na snídani jen kafe, protože to je to jediné, co po ránu můžete strávit? Jste nejspíš na nejlepší cestě k žaludečním vředům! Pojďte se s námi naučit správně snídat. Ne nadarmo se říká, že snídaně je základ dne. Je to první "rituál" jídla během dne a právě snídani bychom měli věnovat velkou pozornost.
media

Vláknina má dva druhy, oba jsou pro tělo přínosné

Velmi často se při hubnutí setkáváme se snadnou poučkou: "Nedaří-li se vám hubnout nebo máte-li problémy se zažíváním, zkontrolujte svůj denní příjem vlákniny." A je to pravda - dostatek vlákniny v jídelníčku nám jednak dodá pocit sytosti a zároveň dokáže pomoci pročistit tělo. Co už ale méně lidí ví, je fakt, že vláknina se dělí na dva druhy - rozpustnou a nerozpustnou ve vodě. Velmi snadno si rozdíl představíme třeba na jablku. Slupka je právě nerozpustnou vlákninou, dužina tou rozpustnou.
media

Tohle byste měli vědět o vláknině

Vlákninu potřebuje každý z nás. Je nezbytná pro správné fungování našeho organismu a zejména pro zažívání. Najdeme ji v mnoha různých typech potravin a leckdy ji můžeme užívat i ve formě různých potravinových doplňků. Přesto možná mnoho z nás netuší, co vše v sobě vláknina skrývá a co bychom o ní měli určitě vědět.
media

Jdete koupit mleté maso? Dejte si pozor na toto!

Mnoho dietních jídel se dá připravit z mletého hovězího, vepřového nebo krůtího masa. I proto mleté maso už nemusíte kupovat jen u řezníka, najdete ho i ve stálé nabídce supermarketů. A to hned v několika variantách, každá s jiným procentem tuku, různé mixy, ale bohužel i různé složení výrobku.
media

Na tyto triky si u potravin dejte pozor!

Čím je populárnější zdravý životní styl, tím více výrobců se snaží přesvědčit zákazníky, že právě jejich potraviny jsou zdravé. Někteří upraví receptury, jiní naopak upraví jen obaly. Pojďte se s námi podívat na to, jaké triky na vás výrobci potravin zkoušejí nejčastěji a kterým potravinám se tedy radši při zdravém životním stylu vyhýbejte.
media

Jáhly proti depresi

Jáhly jsou vyloupaná drobná semínka prosa. Zbavují se celých slupek, které jsou pro člověka těžce stravitelná. Takto upravené proso se používalo namísto brambor už v dobách, kdy tu ještě žádné brambory lidé nepěstovali. Dají se používat jako přílohy k hlavním jídlům, do salátů a dokonce i na sladko. Využití v kuchyni je široké a hlavně teď na podzim by se jáhly měly jíst víc než jindy. Proč? Obsahují totiž fosfor. Dokonce víc než například rybí maso. Tento minerál pomáhá proti únavě i podzimním depresím. A nejen to.
media

Co když to přeženete s vlákninou?

Když je ve stravě málo vlákniny, má to vliv na trávení a očišťování těla. To je obecně známá věc. Co ale když vlákniny naopak přijímáme více než je zdrávo, jak tělo reaguje? Zkusili jsme to zjistit pro vás.