Tuk

media

Kolik gramů a kolik kalorií denně přijmout prostřednictvím bílkovin, sacharidů i tuků

Princip hubnutí je jednoduchý. Naše tělo potřebuje někde brát energii, aby uvnitř něj mohly probíhat veškeré procesy a aby mělo z čeho vyživovat svaly. Za den proto spálí určitý počet kalorií. Energii získává z jídla a pití, které během dne zkonzumujeme. A pokud přijímáme víc kalorií, než naše tělo dokáže spálit, někde se tento přebytek musí projevit. A když jíme méně živin, než je potřeba, nemá tělo z čeho budovat svalovou hmotu.
media

Češi jsou tlustí, ale spokojení

Je smutným faktem, že náš národ tloustne. A ještě smutnější pravdou je, že je nám to úplně jedno, a i když si rádi počteme o tom, jak být štíhlí a jak se dostat do formy, tak si vzápětí s chutí dáme v cukrárně větrník a doma k obědu pořádně mastný bůček.
media

Ne každý karnitin spaluje tuky

Jíte zdravě, ve fitness centru jste jako doma a pořád se vás drží tukové polštářky? Hodně lidí sází na na karnitin, známý doplněk stravy propagovaný jako spalovač tuků. Výsledky v podobě pevné postavy se pak prý dostaví dříve. Co když ale karnitin není tak úplně tím propadgovaným spalovačem?
media

Kolik tělesného tuku je už moc a jak to poznat?

Všichni bychom se nejradši zbavili veškerého svého tělesného tuku. Připadá nám odporný, my sami sobě připadáme nechutně tlustí a ideálně bychom chtěli mít postavy modelek či modelů. To je ovšem velmi idealistická představa, protože bez tuku to prostě nejde. Ale pokud ho máme příliš, ohrožuje naše zdraví i náš život.
media

Obezita, infarkt i mrtvice jsou dědičné

Většinou si myslíme, že si za svou postavu můžeme sami. A u drtivé většiny lidí tomu tak je, protože když zkrátka necvičí a nezdravě jedí, tak tloustnou, jejich váha jde raketově vzhůru a s tím se pojí i různé zdravotní neduhy. Ale v některých případech je (nejen) obezita dědičná.
media

Rostliné tuky nám škodí – nebo ne?

Už dlouho se vede rozsáhlá a často vášnivá debata o různých druzích tuků. Někdo prosazuje jen ty rostlinné, jiný živočišné, někteří se upínají jen k sádlu, jiní upřednostňují margaríny. Víte, které nám škodí, které prospívají a kolik bychom jich vlastně měli správně zkonzumovat?
media

Celulitida není banalita. Co s ní?

Je strašákem většiny žen, řada z nás se s ní snaží marně bojovat a pokoušíme se ji maskovat. Celulitida neboli pomerančová kůže ale není jen estetický problém, může nám totiž zapřičinit i zdravotní potíže.