Dokonalou pleť můžete mít i díky jídlu. Stačí jen vybrat ty správné potraviny

Jsme to, co jíme. Toto pořekadlo platí nejen pro naši postavu, strava se také znatelně odráží na tom, jak vypadáme. Akné, pupínky, vyrážky a kožní problémy netrápí jen puberťáky. Setkává se s nimi i řada dospělých a marně pátrají, čím jsou způsobené. Přitom stačí zařadit do svého jídelníčku ty správné potraviny a můžete se těšit na výrazné zlepšení kvality pleti i méně kožních problémů.

Antioxidanty v hlavní roli

Antioxidanty jsou látky, které bojují proti vzniku volných radikálů a obecně tak podporují naše tělo zdravé. Množství antioxidantů v pokožce výrazně ovlivňuje její stav. Je dokázáno, že pokud je pokožka hrubší a problematická nachází se v ní velmi málo antioxidantů. Zatímco pokud jich máme v kůži dostatek, bude naše pleť viditelně hladší, pružnější a zdravější. Antioxidanty se nacházejí přirozeně hlavně v ovoci a zelenině, ale najdeme je i v jiných potravinách. A těch je naštěstí široká škála.

Ryby, rybky, rybičky

Že bychom měli jíst pravidelně ryby, většinou víme. Češi je ale stejně moc nejí, což je obrovská škoda. Rybí maso má pro lidský organismus obrovský přínos - ať už díky tomu, že je lehké a dobře stravitelné nebo díky obsahu prospěšných látek. Díky nim nám konzumace rybiček může pomoci získat krásnou a zdravou pleť. Rybí maso je plné bílkovin, a ty tělo využívá mimo jiné i k tvorbě kolagenu a elastinu – první plus pro naši pleť. Omega-3 mastné kyseliny mají pro tělo zase užitečné protizánětlivé vlastnosti. Při pravidelné konzumaci ryb se tak kůže může uzdravit přirozeným způsobem.

Vsaďte na ořechy

Ořechy a semínka dávají tělu ve velkém velmi prospěšné zdravé tuky. Oříšky bychom měli pravidelně konzumovat z mnohých důvodů – chrání nás před kardiovaskulárními chorobami, před oxidačním stresem a zabraňují vzniku metabolických chorob. Kromě toho ale mají dobrý vliv i na naši pleť. Zvláště pak para ořechy obsahují antioxidační minerál zvaný selen - a tohoto minerálu jedí Češi v běžné stravě málo. Pokud nemáme selenu dost, můžeme se cítit unavení, oslabení a výrazně se oslabí i náš imunitní systém. Přitom stačí jeden para ořech denně a hladinu selenu si hravě doplníme. 

Kromě toho má vliv na stav naší kůže i pitný režim. Plný antioxidantů je i zelený čaj. Nezapomeňte proto dodržovat pravidelný pitný režim. Díky němu se nám podaří dostat z těla rychle ven všechny odpadní látky, které by se jinak z těla nedostaly rychle a jejich množství se mohlo viditelně odrážet na naší pleti.