Ryby

media

Recept: orientální smažená ryba

Taky se vždy těšíte na dovolenou a zkoušíte jejich lokální kuchyni? Přímořské státy mají výhodu čerstvých ryb a tak je umí připravit na jedničku. Co takhle si zavzpomínat na dovolenou a připravit si trochu orientu doma?
media

V čem je pescetariánství pro lidské zdraví lepší než veganství

Vegetariánství a veganství jsou v dnešní době velmi známé a populární alternativní výživové směry. Lidé se při těchto dietách zříkají masa (vegetariánství) nebo všech živočišných produktů (veganství). Ze zdravotního hlediska je ale úplné vynechání masa problém, tělo tak nedostává důležité vitamíny a kvalitní živiny. I proto si někteří vegetariáni do svého jídelníčku přidávají ještě ryby a mořské plody. Právě pro takový výživový směr se vžilo označení pescetariánství.
media

Váš mozek může zpomalovat, ovlivníte ho správnou stravou

Všichni víme, že náš mozek ve vyšším věku už nefunguje tak dobře jako v mládí. Ne nadarmo se přece říká, že „co se v mládí naučí, ve stáří jako když najdeš“. Jenže našemu mozku, vnímání a myšlení můžeme škodit i my sami, a to třeba i jen takovou prkotinou jako je nevhodná strava. Stačí začít jíst zdravěji a hned se zlepší i myšlení. Nevěříte?
media

Recept: pomazánka z makrely a uzené papriky

pomazánka s opravdu uzenou chutí? To je přesně náš dnešní recept. Rybu bychom měli do jídelníčku zařadit alespoň jednou týdně a pokud ji připravíte podle našeho fit receptu, rozhodně si neuškodíte ani pokud jste zrovna v dietě.
media

Jak správně připravit mořské plody

Živočichové loveni z moře jsou tak trochu kontroverzním jídlem. Mezi oblíbenou součást jídelníčku patří zejména ryby, které se těší velkému zájmu. Jedná-li se však o mořské plody, mnoho lidí má k této potravině odpor. A přitom častokrát mořské plody stačí jen správně připravit a dochutit, aby i jejich odpůrci uznali, že zas tak špatné nejsou.
media

Kvalitní bílkoviny dodáte tělu i levně, stačí znát ty správné potraviny

Bílkoviny jako jedna ze tří základních živin neodmyslitelně patří do každého jídelníčku. Tělo díky nim může stavět svalovou hmotu, produkovat hormony i zajistit dostatečnou imunitu. Jejich nedostatek má pro náš organismus velké následky. Bílkovin bychom tělu měli denně dodávat přibližně 1 gram na kilogram naší váhy. Jestliže člověk cvičí a zatěžuje svaly více, pak je potřeba bílkovin ve stravě mnohem větší - až kolem 1,5 gramu na kilogram tělesné váhy. Kde takové množství vzít, aby člověk neutratil všechny peníze a přitom tělu dodal kvalitní protein?