Ryby

media

Jak správně připravit mořské plody

Živočichové loveni z moře jsou tak trochu kontroverzním jídlem. Mezi oblíbenou součást jídelníčku patří zejména ryby, které se těší velkému zájmu. Jedná-li se však o mořské plody, mnoho lidí má k této potravině odpor. A přitom častokrát mořské plody stačí jen správně připravit a dochutit, aby i jejich odpůrci uznali, že zas tak špatné nejsou.
media

V čem je pescetariánství pro lidské zdraví lepší než veganství

Vegetariánství a veganství jsou v dnešní době velmi známé a populární alternativní výživové směry. Lidé se při těchto dietách zříkají masa (vegetariánství) nebo všech živočišných produktů (veganství). Ze zdravotního hlediska je ale úplné vynechání masa problém, tělo tak nedostává důležité vitamíny a kvalitní živiny. I proto si někteří vegetariáni do svého jídelníčku přidávají ještě ryby a mořské plody. Právě pro takový výživový směr se vžilo označení pescetariánství.
media

Recept: Ryba v papilotě

Už jste někdy zkusili udělat rybu v papilotě? Že nevíte co to je? Zkrátka rybu zabalíte do pečícího papíru a upečete. Díky pečícímu papíru můžete použít jen minimum tuku a ryby se spíš dusí, než smaží. Dietní a výborné jídlo se navíc připraví během chviličky.
media

Jak vybrat tu nejlepší rybu k jídlu

Vaříme všechny možné potraviny, v restauracích si také objednáváme rozličné pokrmy, ale většina z nás zanedbává ryby. Ty si dopřáváme jen výjimečně, přitom bychom je podle expertů měli konzumovat ideálně dvakrát týdně. Ryby totiž obsahují spoustu životně důležitých látek. Jenže ne všechny ryby jsou vhodné při dietě. Jak vybrat tu správnou rybu k jídlu?
media

Recept: Pečená treska s medvědím česnekem

Ryba je obvykle výbornou volbou pro dietní oběd Když jí chytře pomůžete vylepšit chuť pomocí bylinek a koření, máte nejen zdravý, ale i nezapomenutelně chutný oběd. Tentokrát jsme jako rybu vyzkoušeli tmavou tresku, které filet neobsahuje tolik kostí.
media

Recept: okoun nilský na grilu

Ryby by měly být na jídelničku alespoň dvakrát týdně. Bohužel se často najdou lidé, kteří se rybám vyhýbají. A nejčastějším důvodem udávají kosti. Přesně pro ně je okoun nilský ryba jako stvořená. Výborná chuť a k tomu kosti tak velké, že se nedají přehlédnout. Pokud si koupíte rovnou filet, kost prostě nepotkáte. Na grilu je navíc hotový opravdu za chviličku.
media

Recept: steak z tuňáka

Ať už hubnete, sportujete, nebo jen chcete být zdraví, pak je tuňák ta nejlepší ryba pro vás. Po rybě nezapáchá, takže jej snese i ten, kdo rybám příliš neholduje. A množství omega 3 mastných kyselin je doslova ohromující. Navíc se tepelně skoro neupravuje, takže rychlý dietní oběd, nebo dietní večeře, na sebe nenechá dlouho čekat.
media

Jednoduchý dietní recept: pečený mořský vlk

Po těch všech dobrých sladkých receptech máme opět konečně jeden dietní. Mořský vlk je jedna z chutných ryb, která navíc neobsahuje tolik jemných kostí, abyste ji museli pečlivě obírat. Maso mořského vlka se navíc rozplývá na jazyku.