Jak vybrat tu nejlepší rybu k jídlu

Vaříme všechny možné potraviny, v restauracích si také objednáváme rozličné pokrmy, ale většina z nás zanedbává ryby. Ty si dopřáváme jen výjimečně, přitom bychom je podle expertů měli konzumovat ideálně dvakrát týdně. Ryby totiž obsahují spoustu životně důležitých látek. Jenže ne všechny ryby jsou vhodné při dietě. Jak vybrat tu správnou rybu k jídlu?

Zatímco na Vánoce se ve většině českých rodin podává k večeři kapr (ideálně v nejnezdravější možné úpravě, a to smažený a v trojobalu), v průběhu roku si na ryby příliš často nevzpomeneme. A když už, tak se obvykle spokojíme s obyčejným filé. I to je samozřejmě lepší než nic, ale pokud se rozhodnete udělat pro své zdraví něco navíc a konzumovat ryby pravidelně (i kdyby to mělo být jen dvakrát do měsíce), měli byste vědět, které si vybrat. V dnešní době propojeného světa rozhodně nejste nuceni jen usednout na břeh rybníka a trpně čkat, co si ulovíte k večeři.

Čtěte také: Naše recepty na přípravu ryb

Dejte si zdravý rybí tuk

Hlavní pozitivum konzumace ryb tkví v jódu a také v omega 3 mastných kyselinách, které jsou v nich obsaženy a které naše tělo nutně potřebuje ke správnému fungování. Tyto kyseliny najdeme hlavně v mořských rybách. Ovšem pozor, zejména v těch tučných, kterým se při hubnutí paradoxně snažíme vyhýbat a raději se ládujeme lososem. Ale vzpomínáte si na starší generaci, která své potomky nalévala rybím tukem? Takže ten rozhodně nezdravý není, naopak!

Čtěte také: Jaké maso při dietě? Zkuste i ryby

Tuňák a makrela jsou fajn

Když se projdete supermarketem, zjistíte, že nabídka ryb je velmi široká, leckdy až nepřeberná. Pokud chcete pro své tělo udělat to nejlepší, kupujte chlazené a mořské. Nejdoporučovanější jsou tuňák a makrela (takřka v jakékoliv úpravě). Již zmiňovaný losos také patří k oblíbeným, stejně jako treska. Pokud narazíte na platýse, můžete si ho také dopřát, protože patří k nejméně tučným rybám (obsahuje pouze 300 kJ na 100 gramů).

 

Pokud skutečně vyžadujete ryby s minimem tuku, protože při dietě nechcete nic riskovat, můžete vybírat i ze sladkovodních – nejméně tuční jsou pstruzi, candáti nebo štiky. Naopak úhoře při nízkotučné dietě vynechte, protože ten je tukem doslova obalený.

Čtěte také: Tři poklady mezi potravinami, které si dejte při hubnutí