Tlaky na ramena (v sedě)

Tlak na ramena je jedním ze základních cviků pro posílení a budování svalstva v oblasti ramen. Konkrétně posilujeme deltový sval, který objímá ramenní kloub a dodává postavě mohutnost. Díky tomu, že při jeho provádění sedíme, můžeme se na něj plně soustředit. Je izolovaný (cvičíme při něm jen jednu svalovou partii) a můžeme se plně věnovat tomu nejhlavnějšímu - symetrickému provedení cviku.

 

Postup

Sedneme si na lavici tak abychom měli nohy pevně zapřené o podlahu. Dlaně směřují vpřed, lokty jsou pod úrovní ramen. V sedu si především hlídáme záda, aby byla rovná a hrudník tlačíme dopředu.

Tlaky na ramena (v sedě)

Tlaky na ramena (v sedě)

Pohyb: cílem je vytlačit činky přímo vzhůru až do úplného napnutí paží v loktech. Poté je spustit dolů až do polohy, v níž se činky nacházejí ve výši uší. Dlaně celou dobu směřují dopředu. Samotné ruce tedy vykreslí pomyslný oblouk a při návratu kopírují stejnou cestu.

 

Zásobník cviků vám přinášíme ve spolupráci s profesionálními trenéry

Jmenuji se Radka Bartůňková, je mi 30 let a žiju v Praze. Cvičení jsem propadla před 5 lety a před rokem a půl jsem se rozhodla pomáhat ostatním v dosahování cílů a získání vysněných postav, proto se momentálně živím jako osobní fitness trenér a výživový poradce. Sestavuji stravovací i tréninkové plány.

Kontaktovat mě můžete na Facebooku: Radka Bartůňková - Fitness Personal Trainer
Více obsahu, motivačních videí a fotografií a také celou mojí cestu naleznete na mém instagramovém účtu: @radkabartunkova