Jsou lepší na snídani cereálie nebo vejce?

Pokud sledujete televizi nebo čtete časopisy, můžete snadno nabýt dojmu, že dát si na snídani misku cereálií zalitou mlékem je to nejlepší, co můžete po ránu pro své zdraví udělat. Je tomu ale opravdu tak? Nebo je lepší a levnější dát si k snídani vejce?

Nejlépe to můžete otestovat sami: dejte si na snídani misku cereálií s mlékem a pozorujte, za jak dlouho od snídaně začnete mít hlad. Další den si k snídani udělejte vajíčka a změřte, jestli se hlad dostaví ve stejnou dobu jako v případě cereálií.

Pravděpodobně zjistíte, že po snídani v podobě cereálií budete mít hlad o mnoho rychleji. Oproti tomu vajíčka vás po ránu krásně zasytí a dodají energii, aniž byste jejich prostřednictvím tělu zbytečně cpali rychlé cukry. I díky tomu může být vajíčková snídaně lepší volbou než cereálie.

Cereálie s mlékem dodají až polovinu denní doporučené dávky cukru

Jedna porce sladkých snídanových cereálií obsahuje cca 10-20 gramů cukru (podle druhu cereálií, které zvolíte) a k tomu dalších cca 5-10 gramů cukru přijmete díky mléku. Množství doporučeného denního příjmu cukru se pro ženy pohybuje mezi 25 - 40 gramy. Jednou takovou snídaní tedy dodáte tělu i polovinu doporučené maximální denní dávky cukru.

Cereálie na snídani vás tak možná rychleji "nakopnou" po ránu energií, ale kvůli rychlému vzestupu a následně i poklesu hladiny cukru v krvi, se budete cítit dříve unaveni. A dříve budete mít zase hlad.

Oproti cereáliím jedno vejce obsahuje méně než 1 gram cukru. Takovou snídaní si nerozkolísáte hladinu krevního cukru a tělo bude čerpat energii z bílkovin a tuků, které vejce obsahují.

Než v obchodě do košíku přihodíte krabici svých oblíbených cereálií, zamyslete se nad vaječnou variantou vaší snídaně.

Čtěte také:

Článek napsán 12.10.2015, aktualizován 26.4.2019