Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jsou lepší na snídani cereálie nebo vejce?

Pokud sledujete televizi nebo čtete časopisy, můžete snadno nabýt dojmu, že dát si na snídani misku cereálií zalitou mlékem je to nejlepší, co můžete po ránu pro své zdraví udělat. Je tomu ale opravdu tak? Nebo je lepší a levnější dát si k snídani vejce?

Udělejte jednoduchý test: dejte si na snídani misku cereálií s mlékem a pozorujte, za jak dlouho od snídaně začnete mít hlad. Další den si k snídani udělejte vajíčka na některý z dietnějších způsobů a změřte, jestli se hlad dostaví ve stejnou dobu jako v případě cereálií. Zjistíte jako mnoho jiných lidí, že po snídani v podobě cereálií budete mít hlad o mnoho rychleji a co více, nebude se vám tolik dařit kontrolovat vaši váhu. Oproti tomu vajíčka (v některé ze zdravých podob snídaní) vás po ránu krásně zasytí a dodají energii, aniž byste jejich prostřednictvím tělu zbytečně cpali rychlé cukry. I díky tomu může být vajíčková snídaně lepší volbou než cereálie.

Pojďme se podívat přímo na množství cukru. Jedna porce sladkých snídanových cereálií obsahuje cca 10-20 gramů cukru (podle druhu cereálií) a k tomu dalších cca 5-10 gramů cukru přijmete díky mléku. Přitom maximální doporučený denní příjem cukru se pohybuje na pouhých 25 gramech. Jednou takovou snídaní tedy dodáte tělu polovinu i více doporučené maximální denní dávky cukru. Takové množství povzbudí váš výkon krátkodobě. Cereálie na snídani vás tak možná rychleji "nakopnou" po ránu energií, ale kvůli rychlému vzestupu a následně i poklesu hladiny cukru v krvi, se budete cítit dříve unaveni. A dříve budete mít hlad.

Jedno vejce obsahuje méně než 1 gram cukru. Takovou snídaní si nerozkolísáte hladinu krevního cukru a tělo bude čerpat energii z bílkovin a tuků, které vejce obsahují.

Než v obchodě do košíku přihodíte krabici svých oblíbených cereálií, zamyslete se nad vaječnou variantou vaší snídaně. Více o samotných vejcích nebo jak je můžete připravit, najdete zde.

Co vy na to?