V sedmdesáti vypadat na padesát? Takhle se to dělá

Když potkáme nějakou seniorku, většinou celkem přesně dokážeme odhadnout její věk. Stejně tak i u "mladších starších" - třeba u padesátileté ženy. Některé i takto mladé dokonce vypadají i o několik let starší, než kolik jim ve skutečnosti je. Přitom každá žena sní o tom, že dlouho bude vypadat mladě, že si její pleť zachová tutéž pružnost, jakou měla i před dvaceti lety a že přitom nebude muset na desítky plastických operací. A ono to skutečně jde, jen se o to musíte snažit, a to ideálně už od mládí.

Pokud je vám dvacet nebo třicet let, nejspíš si se svým vzhledem ještě neděláte přílišné starosti. Vypadáte pořád skvěle, a pokud ne, tak trocha make-upu to hravě spraví. Jenže čím jsme starší, tím více se na našem těle (a zejména na naší tváři) odráží náš životní styl. Kdo prohýří několik nocí v týdnu v barech a na různých večírcích, málo spí, holduje alkoholu, kouří a jeho strava není zrovna nejzdravější, ten na to dříve či později doplatí. A první vrásky jsou ještě tím nejmenším problémem. Takže když je nám pak čtyřicet, díváme se na sebe do zrcadla a ptáme se samy sebe, kdo je ta padesátiletá cizí žena před námi a co se stalo, že takhle vypadáme? Přitom hubnout a zdravě žít se dá i po čtyřicítce. Čím jsme starší, tím je pak rozdíl propastnější. Přitom takto rychlému stárnutí se dá bránit. Jen o sebe musíme začít pečovat co nejdříve, ideálně už kolem třicátého roku věku, kdy se cítíme obvykle ještě dobře a jsme se sebou ještě relativně spokojené.

Zdravě a bez chemie

V první řadě je tu zdravé stravování, ideálně potraviny prospívající naší pleti, vlasům a dalším ženským přednostem. I pokud si na příliš zdravé jídlo nepotrpíte, nezapomínejte aspoň na dostatek ovoce a zeleniny – a když ne v čerstvém stavu, pijte ovocné a zeleninové šťávy. Co naopak můžete úplně vynechat, je alkohol, cigarety a také kofeinové nápoje. Nic z toho vám neprospívá.

Co se týká kosmetiky a různých přípravků, které používáme pro péči o tělo a tvář, volte produkty na přírodní bázi, tedy bez chemie. Chemie sice na první pohled působí rychleji a lépe, ale z dlouhodobého hlediska pleti škodí – a jednou to samy na sobě poznáte. 

K tomu se snažte dodržovat pravidelný spánkový režim a být odpočaté. Naučte se také co nejdříve bránit stresu, a to ať už to zvládnete samy nebo si na pomoc vezměte různé techniky jako je jóga či meditace. K tomu nezapomínejte na pravidelný pohyb, při kterém se v těle děje spoustu pozitivních změn. A pokud se toto stane vaším návykem, budete v padesáti vypadat na třicet (nebo v sedmdesáti na padesát) a vaše vrstevnice vám budou jen tiše závidět.