Začínáme hubnout: snídaně

I když se lidé dělí na dva tábory. Jedni snídat, druzí tvrdí opak. My máme jasno. Pokud hubnete je snídaně opravdu důležitý prvek dne a rozhodně bychom ji neměli vynechat.

Snídaně je prakticky první jídlo dne a i když naše tělo běželo v úsporném módu, nějakou energii spotřebovalo. Tu právě snídaní musíme dodat a nastartovat tělo do přirozeného režimu.

Co dělat když snídani nesnesu?

Je spousta lidí, kterým snídaně nedělá dobře. Hrdlo se jim stahuje a opravdu je pro ně každé sousto utrpení. Pro takové je snadná rada. I když "snadná" jen na papíře. Zkrátka musíte vstát dříve a tělo trošku rozproudit. Dejte si sprchu a nebo ještě lépe udělejte ze snídaně zážitek. Kdo pravidelně vaří ví, že už při vaření se začnou sbíhat sliny a je těžké neochutnat. Využijte to pro sebe. Nachystejte si na stůl víc věcí a během snídání si vyberte to na co máte chuť. Samozřejmě to nepřežeňte a volte je zdravé potraviny. O tom ale dále.

Sním ovoce, to stačí?

Ani náhodou! I když by snídaně měla být bohatá na sacharidy. Právě aby rychle dodala energii. Na mysli jsou spíše pomalé cukry. Ovoci byste se při dietě obecně měli spíše vyhýbat a volit jej jako doplněk. Rozhodně není dobrý nápad dát si pouze ovoce. Nejenom, že po něm budete mít brzy hlad. Ale také u něj jen ztěžka odhadnete obsah cukrů (v různé fázi zralosti je jiný). Banán k snídani je tedy naprosto v pořádku, ale pouze zamíchaný v ovesné kaši.

Co tedy snídat?

Snídaně by opravdu měla být bohatá na sacharidy, ale na tabulku čokolády rovnou zapomeňte. Zároveň by měla dodat potřebnou energii na skoro celé dopoledne, které bývá aktivnější, než zbytek dne. Volte tedy takové jídla, které energii vydávají pomalu. Perfektní jsou ovesné vločky, různé kaše s vysokým obsahem vlákniny. Ale i celozrnný chléb se šunkou a tvarohem je perfektní začátek dne. Ani na bílkoviny nezapomeňte, ale ty už se většinou dodají sami. Ve formě mléka, nebo šunky.

Co pití?

Nezapomínat na nápoje se vám také vyplatí. Častá rada je dát si vlažnou vodu s citronem. Není to špatný nápad, ale opět to není náhrada snídaně. Dbejte na to, abyste opravdu přijímali jen neslazené nápoje. Takže pokud už si dáte džus, nařeďte jej vodou. Různé čaje vám můžou pomoci se probrat. Vynechejte raději kávu a tu si dejte až po snídani. Určitě dobře víte jak je pitný režim v dietě důležitý. Začít tedy musíte už ráno a vynechání se nemusí vyplácet.

 

Vyzkoušejte i další tipy ze seriálu o hubnutí.

Začínáme hubnout: co si dát večer?

Začínáme hubnout: Jak nahradit postupy v kuchyni