Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jak zhubnout doma za jeden týden? Lehce!

Pokud máte v plánu nebo musíte-li neplánovaně zůstat doma a nemáte možnost pohybu venku, nezoufejte. I doma se dá zdravě zhubnout. Během týdne můžete zdravě shodit až 0,5 - 1 kg špeků. 

Doma můžete snadno změnit stravu, provádět kardio i silové cviky. A to vše jednoduše bez toho, aniž by vás při tom sledoval dav lidí jako třeba v posilovně. Ačkoliv se kilo týdně nemusí zdát hodně, stačí si přepočítat úbytek váhy na měsíc. Čtyři kila z vás jen tak samy nezmizí...

Krok první

Zbavte svou domácnost všech sladkostí, přesolených chipsů nebo polotovarů obsahujících zbytečně mnoho chemických přísad nebo tuku. Mnoho lidí se přejídá jen proto, že mají jídlo doma po ruce, ne proto, že mají hlad. Když nebudete mít takové jídlo na blízku (a to nejen v kuchyni, ale v žádném pokoji), je jasné, že si ho nedáte.

Krok druhý

Počítejte svůj příjem. Pokud chcete zhubnout 1 kilo, musíte navíc spálit nebo ubrat z příjmu 3.500 kalorií. Denní doporučený příjem je 2.000 kalorií, z toho 3.500 nevezmete, aniž by to nemělo zdravotní následky. Ořízněte svůj denní příjem a spalte víc díky cvičení - dohromady tak, abyste "odřízli" 500 kalorií. To je v týdenním součtu 3.500 kalorií a kilo váhy dole.

Kalorický příjem najdete na většině obalů potravin. Pokud si nevíte rady, kolik čeho je doporučeno sníst, snadno to zjistíte zde.

Krok třetí

Vyhraďte si 60 minut denně na pohyb. Nemusíte v kuse, zkuste třeba 30 minut ráno a 30 minut odpoledne. Cvičte při DVD s aerobikem, pusťte si fitness program na herní konzoli, použijte švihadlo nebo třeba cvičte s jednoručkami, pokud je máte. Při cvičení si pusťte rychlejší hudbu a uvidíte, že se vám hned bude cvičit lépe.

Krok čtvrtý

Cvičte i jen s vahou vlastního těla. Zařaďte do každodenního cvičení cviky jako jsou kliky, sklapovačky nebo výpady. U těchto cviků nepotřebujete žádné pomůcky, proto je snadné je cvičit i doma. Díky nim dosáhnete zdravě vytrénovaných svalů a co více, jakmile se začnou zpevňovat, budete spalovat i více kalorií.

Krok pátý

Domácí práce dělejte rádi, díky nim spálíte více kalorií. I při utírání prachu, vysávání nebo vytírání podlahy se přeci musíte hýbat. Pokud máte dům, jste na tom ještě lépe - takové sekání trávy, hrabání listí nebo zalévání stromů a květin s použitím konvice vám pomůže spálit kalorií až až.


Máme pro vás více článků o hubnutí.

Co vy na to?