Posilujte s váhou vlastního těla

Spousta lidí, kteří trpí nadváhou, doufá, že když začnou chodit do posilovny a týrat tam svá těla, dosáhnou kýžené postavy svých snů. Jenže pokud to vezmou za špatný konec, mohou se zmrzačit a způsobit si vleklé zdravotní problémy se zády a klouby.

 

Existuje nespočet různých druhů sportu a typů pohybu. Jenže ne pro každého je každý vhodný. Takže pokud máme pocit, že naše váha je už skutečně přesmíru a chceme s tím začít něco dělat, měli bychom si nejdřív pořádně promyslet, do jakého sportu se vrhnout. A myslet přitom nejen na výsledek v naší fantazii, ale i na své tělo nezvyklé hýbat se.

 

Zátěž pro klouby

Čím vyšší je naše tělesná váha, tím větší je to zátěž pro naši kostru a hlavně pro naše klouby. Ty jsou uzpůsobené pro určitou optimální váhu člověka, a pokud vážíme výrazně více, tak je také výrazně více namáháme, protože nás musejí nést a unést. Pakliže se jim rozhodneme ulevit, je to výborné rozhodnutí, ale musíme na ně brát ohledy. Takže rovnou zapomeneme na běhání, skákání a další sporty, při kterých se odehrávají nárazy a tvrdé doskoky. To je pro klouby tak výrazná zátěž, že nám to v budoucnu mohou nepěkně vrátit, a to nejen ty velké, ale i menší, stejně jako naše záda. Ideální je proto začít shazovat tak, abychom svému tělu neubližovali ještě víc než dosud.

 

Tipy na pohyb

Obézním lidem a těm s nadváhou se doporučují procházky nebo cvičení ve vodě – první je přirozený pohybem, druhé má zase tu výhodu, že voda nadnáší a pomáhá nám v pohybu. A nebo si musíme najít sport, který využívá váhu našeho těla, které se tak pro nás stane vhodným „závažím“ s nímž cvičíme. Doporučuje se třeba začít cvičit na speciálním polokulatém míči, který je z jedné strany plochý a z druhé vypouklý. Na něm se dá různě balancovat, cvičit, protahovat se. Podle intenzity cvičení může jít jen o rehabilitaci a protažení se, ale lze takto i procvičovat záda či budovat svalovinu a regulérně posilovat. A co je nejlepší, nemusíte kvůli tomu do posilovny, míč si můžete koupit domů a různé druhy cviků si najít například na internetu – stačí do vyhledavače zadat pojem „bosu“, jak se tento druh cvičení nazývá.

Nápadů, jak posilovat s vahou vlastního těla, existuje mnoho, stačí se jen zamyslet a vymyslet vlastní cviky, případně se inspirovat na intenetu. A nebo zajít za nějakým odborníkem, který vám „ušije“ cviky na míru a tak, abyste si jimi jen prospěli a neublížili.

Co vy na to?