Ty nejlepší články rovnou do mailu

Zhubnete, když nejíte po osmnácté hodině?

Názor "přestaňte jíst s úderem osmnácté hodiny a zhubnete" je velmi rozšířený. Hodně lidí mu i věří a snaží se tímto způsobem shodit něco ze své váhy. Je totiž mnohem snazší říct si "když to říká víc lidí, bude to pravda", než se zamyslet nad tím, jestli může taková dieta opravdu vést ke zdravému zhubnutí.

Hned na úvod musíme konstatovat, že to není nejrozumější způsob hubnutí. Vemte si, že se doporučuje jíst každé 2 - 3 hodiny malá porce, aby tělo nehladovělo a neukládalo tuky do zásoby. Pokud sníte poslední jídlo před šestou, měli byste si další porci dát kolem 20 - 21 hodiny. Když už si poslední jídlo odpustíte, začnete mít logicky večer chutě nebo hlad a s mnohem větší pravděpodobností sáhnete po něčem nezdravém.

Proč to nefunguje

Pojďme se podívat na to, proč způsob diety "po šesté večer nejím" příliš nefunguje:

  • není rozdíl mezi kaloriemi, které přijmete v osm ráno a těmi, které přijmete v osm večer
  • hubnutí závisí na tom, jestli je váš energetický výdej vyšší než příjem; pokud se přes den cpete, večerním nejezením už to příliš nezachráníte
  • hubnutí není o tom nic nejíst a platí to i v tomto případě - jíst se naopak má tak, aby si tělo odvyklo ukládat zásoby "na horší časy"
  • zhubnete spíš, když zvýšíte pohybovou aktivitu - už o 500 kalorií větší denní výdej energie, než přijmete, povede k úbytku váhy o 0,5 - 1 kg za týden
  • ne každé večerní jídlo musí nutně znamenat přibírání na váze - taková hrst mandlí nebo oříšků nebo třeba čerstvá zelenina toho jsou důkazem

Než se příště budete stresovat, že šestá už se blíží a vy nebudete moct už nic jíst, si radši v klidu dejte zdravou večeři a připravte si i něco malého na večer.

 

Co vy na to?