Cvičíte a přitom tloustnete? Víme proč

Moříte se v posilovně, začali jste běhat, doma dřete na rotopedu, jíte zdravě a snažíte se už několik měsíců, ale vaše váha se nechce pohnout směrem dolů? A nebo se dokonce zvyšuje? Víme, kde děláte zásadní chybu i jak ji napravit.

 

Tento problém se týká převážně žen. A hned vám vysvětlíme proč. Pokud se rozhodne zhubnout muž, rovnou to spojí i s pokusem o nabrání nových svalů, a tak se nebrání posilování a mění druhy cvičení. Díky tomu hubne a získává kondici. Když se na druhou stranu rozhodne hubnout žena, snaží se hlavně zatočit se svými tukovými zásobami, chce být štíhlá, ale rozhodně nechce nabírat svaly. Takže nějaké posilování nepadá v úvahu – ženy upřednostňují aerobní cvičení. A to je hlavní chyba.

 

Běh vás nezachrání

Posilování kardiovaskulárního systému je více než doporučované. Pokud tedy jezdíte na kole či rotopedu, běháte, veslujete nebo využíváte dalších cvičících strojů tohoto typu, vaše srdce i cévy vám poděkují. Jenže díky tomuto typu pohybu rozhodně nezhubnete. Pokud se totiž rozhodnete cvičit takhle, tak musíte vytrvat alespoň půl hodiny, abyste začali spalovat kalorie. Do té doby tělo spálí jen minimum. A naopak k pohybu potřebuje energii, kterou musí někde brát – takže pokud se trápíte hlady a držíte nesprávnou dietu, namísto ztrácení tuků si je tělo ukládá, ať má z čeho brát, když začnete s pohybem.

 

Bez posilovny to nejde

Faktem je, že pokud nezačnete posilovat, nikdy nezhubnete. Naopak můžete ještě přibrat. Ideální je tedy různé typy pohybu střídat a věnovat se jak aerobnímu cvičení, tak i posilování. Nemusíte mít strach, že se z vás ze dne na den stanou oškliví svalovci, to je mýtus. Naopak posílíte své svaly, získáte větší sílu a zlepší se vaše kondice. Díky tomu dokážete zhubnout snadněji a vaše snaha bude mít dlouhodobější účinky.