Jak jsou na tom muži z pohledu diety? Měli by hubnout stejně jako ženy, nebo jsou v tom rozdíly

Diety nejsou jenom pro ženy, ale také i pro muže. V poslední době se právě i muži začali lépe stravovat. Avšak těch je stále jen menšina a je to velká škoda, protože když se podíváme kolem sebe, většina mužů má nadváhu. Přitom si muž neuvědomuje, že jeho metabolismus je rychlejší, tím pádem přebytečná kila shazuje rychleji než žena.

Problémy nadváhy

Člověk by řekl, že muž, jakožto silnější jedinec může sníst cokoliv, co mu přijde pod ruku a nepůjde to na něm znát, vždyť jeho namáhavá práce mu pomůže s přebytečnými kily. Opak je pravdou. Muži se tuk nenápadně usazuje nejčastěji kolem břicha, způsobuje to kulaté bříško ve tvaru jablka. A tak jako u ženy i u muže způsobuje nadváha velké zdravotní komplikace, zejména problémy způsobující vysoký cholesterol v těle.

Je čas na změnu

Muži diety rádi nemají, kdo by se taky vyznal v tom neustále se rozrůstajícím seznamu různých diet? I u mužů platí pravidlo správné výživy, jen musí dodržovat výživu určenou pro muže, ne pro ženy. Nejvhodnějším řešením je úprava jídelníčku na míru od specialisty. Ale přiznejme si to, muži mají své ego a neradi slyší, že je něco v nepořádku.

Jaké potraviny jsou pro muže nejvhodnější?

Muži by se měli zaměřit na bílkoviny. Často dělají chybu v podobě „chudého příjmu bílkovin“. Jídlo, které muž jí, by mělo obsahovat aminokyseliny, aby se jim zachovala chudá tkáň a zároveň byl uspokojen pocit hladu a udržena svalové hmota. Kompletní proteiny jsou ty, které obsahují všechny esenciální aminokyseliny – maso, drůbež, ryby, vejce, mléko, jogurt aj. Sója, quinoa, chia semínka, pohanka a lněná semínka jsou také příklady kompletních proteinových potravin.

Zde jsou některé z nejlepších potravin na snížení tělesné hmotnosti:

•lowfat řecký jogurt (dívejte se na značky, které mají nižší obsah cukru)

•ryby, jako je losos nebo tuňák - poskytují srdce zdravé omega-3 mastné kyseliny, také známé jako "dobré tuky"

•drůbež jako kuřecí nebo krůtí prsa

•lehké kusy hovězího masa, jako je filet mignon nebo flanksteak

•tvarohový sýr (zkontrolujte obsah sodíku)

•zdravé fazole ( luštěniny ), jako jsou černé fazole, cizrna, černohnědý hrášek nebo zelený hrášek

•celá zrna jako quinoa, ječmen, hnědá rýže nebo pohanka

•tmavě zelená, listová zelenina -špenát nebo brokolice

•čerstvé ovoce (sáhněte raději po ovoci než po sladkostech)

A co by měl vynechat jak muž, tak i žena? Samozřejmě alkohol obsahující velké množství cukru, pochutiny jako jsou smažené bramborové lupínky a podobně. Pokud se rozhodnete pro změnu, ať už ze zdravotních důvodů nebo z estetických důvodů, nezapomínejte, že všechno nelze hned a všechno má svůj čas. Chce to trpělivost a velkou vůli. Přejeme hodně štěstí.