Jak běhat v zimě a mrazech? Poradíme vám

V létě a na jaře nás to doslova táhne ven, milujeme krásné počasí, slunce a teplý vítr ve vlasech. Mnoho lidí proto nazouvá tenisky a vybíhá do parků i lesů. Jenže zatímco na podzim se ještě jakž takž drží, v zimě většinou tuto svou zálibu pověsí na hřebík. Což je ale velká škoda, protože běhat se dá i v zimě.

 

Je jasné, že když je venku mráz, sníh a nepříjemně fouká, málokomu z nás se tam chce. Navíc když přicházíme z práce v podstatě za tmy a máme jít ještě běhat. Jsme snad blázni? Ne, blázni nemusíte být, ale pokud běh milujete, chcete se i přes zimu udržovat v kondici a pročistit si hlavu na čerstvém vzduchu, běhejte i přes toto období. Chce to jen vědět, jak na to, aby vám bylo příjemně a užili jste si to jako jindy.

 

Hlavně v teple

Je jasné, že pokud je mráz nebo jsou teploty jen trochu nad nulou, nemůžete ven vyběhnout v tričku a kraťasech. Běžecký oděv musíte přizpůsobit aktuálnímu počasí. Vezměte si jako základ tričko a elastické kalhoty, místo klasických ponožek sáhněte po podkolenkách, nezapomeňte na mikinu a samozřejmě na bundu, ale rozhodně si neberte teplý kabát. Myslete na to, že při sportu se zahřejete a organismus by se přehříval, proto si klidně vezměte jen šusťákovou bundu. A co na nohy? Rozhodně nejsou vhodné klasické zimní boty, vezměte si prostě ty, ve kterých běžně běháte. Jen myslete na to, že je třeba mít nohy a hlavně achillovy šlachy v teple, což zajistí kvalitní podkolenky či vhodné vysoké ponožky.

 

V klidu a s rozumem

Zatímco v létě vybíháte do přírody i několikrát do týdne, v zimě to postačí i jen jednou za tři dny. Můžete samozřejmě běhat i častěji, ale není to tak nutné. Navíc před vyběhnutím myslete i na to, jaké jsou zrovna venku podmínky. Je námraza a všude to klouže? V tom případě raději plány zrušte a jděte spíš na běžecký pás do posilovny. Pokud je země jen umrzlá a tvrdá, mějte zase na paměti, že i jindy měkké stezky nyní připomínají beton, což naše nohy příliš neoceňují – takže ideální radou je trénink zkrátit. Dlouho prší a je bláto? I tehdy buďte opatrní a raději si zajděte do posilovny nebo nechte běh na další den, případně zvolte trasu po asfaltce. Jsou už několikátý den velké mrazy? Neriskujte anginu a opět běhejte v teple.

V zimě je totiž důležité běhat hlavně s rozumem, abyste si neublížili, protože strávit zbytek zimy s nohou v sádře není nic příjemného.