Ploché břicho bez cvičení? Pomůže správné jídlo

Nic není zadarmo a krásná postava už vůbec ne. Jenže když chcete být štíhlí a fit, musíte kromě omezení nezdravých potravin samozřejmě začít i cvičit a vaše následná krása je tak těžce vydřená. Přesto, pokud jste línější a toužíte po plochém bříšku, mohou vám k němu napomoci některé potraviny.

 

Hned na úvod si řekněme, že vás nechceme odrazovat od cvičení a pouhé pojídání určitých potravin vám ploché bříško nezajistí. Cvičení je tu zkrátka základem. Ale pokud už se o něj snažíte, tak vám určité poživatiny mohou pomoci dosáhnout vašich snů dříve. A přitom si na nich pochutnáte.

 

Nezavrhujte grep

Přes zimu si mnoho z nás pochutnává na citrusových plodech, vyhledáváme mandarinky a pomeranče, kupujeme obří pomela – ale leckdy zapomínáme na vitaminovou bombu nazývanou grepfruit. Jistě, mnoho lidí ho nemá v lásce pro jeho nahořklou chuť, ale nic lepšího mezi citrusy snad ani nemůžete najít. Nejen, že tělu dodá spoustu vitaminu C, ale obsahuje i celou řadu minerálů a také betakaroten vhodný pro zdravé oči. A jak souvisí s plochým bříškem? Jeho konzumace dokáže snižovat hladinu cukru v krvi a tělo je tak donuceno začít brát energii jinde. Odkud? No přece z uložených tuků!

 

Rajčata, okurky

Tyto druhy zeleniny jsou sice doménou letních měsíců a v zimě nejsou tak chutné, ale i přes ostatní roční období bychom je neměli zanedbávat. Zejména na rajčatech si totiž pochutnáme, aniž bychom své tělo zatížili velkým příjmem energie – ve 100 gramech rajčat je totiž pouhých 19 kalorií. A pokud je zbavíme slupek, je to jen neuvěřitelných 9 kalorií!

Okurky jsou podobně vhodnými pochutinami, pokud si chceme uchovat ploché bříško a nebo se ho snažíme dosáhnout. V jedné průměrné okurce je sice ukryto 50 kalorií, ale z devíti desetin ji tvoří voda. A k tomu obsahuje spoustu vitaminů a minerálů a dokáže snižovat hladinu glukózy v krvi.

 

Jogurty a cereálie

Cereálie jsou sice hojně propagované a mnoho z nás je miluje, takže si je dopřáváme hlavně k snídani, ale není to nejlepší volba. Jejich pozřením se totiž prudce zvýší hladina cukru v krvi. Takže když si je dáte, vybírejte pečlivě, čtěte si informace na obalech a hledejte ty skutečně vhodné a málo slazené.

Mnohem lepším řešením je jogurt. Samozřejmě máme na mysli bílý jogurt, protože ovocné a další varianty jsou opět plné cukru. Bílý jogurt si můžete dochutit podle své libosti, a pokud sáhnete po nízkotučné variantě, vaše tukové zásoby se po jeho pozření rozhodně nezvětší.