Víc než jen kávu na snídani nezvládnete? Řiďte se svým rytmem, i tak zhubnete

Ze všech stran slyšíme, jak je snídaně důležitá, co bychom měli snídat nejlépe a čemu se vyhýbat a hlavně slýcháme rady, že snídani nikdy nesmíme vynechat. Protože jen ona nám správně nastartuje metabolismus. Co když ale patříte mezi ty lidi, kterým na snídani stačí jen rychlé kafe a jídlo do sebe zvládnete nasoukat až později dopoledne?

Spousta lidí má se snídaní problémy. Ne se svačinou, obědem nebo dokonce večeří, jen se samotnou snídaní. Chceme hubnout a dodržovat zdravý životní styl, jíme pravidelně a zdravě, všechna denní jídla spořádáme v klidu a s chutí – ale snídaně je velký boj.

Obvykle si snažíme sami před sebou omluvit, že dopřát si pestrou a bohatou snídani podle všech dietních pravidel není nikterak jednoduché. A ještě k tomu, když ráno spěcháte do práce či s dítětem do školy. A i když ten čas ráno máte, třeba o víkendu, ani tak do sebe víc než šálek kávy nebo čaje nedostanete. Zkrátka mnozí z nás nejsou zvyklí snídat, a když se do toho snažíme nutit, jen se nám snídaně zprotiví ještě víc. Jak to pak ale máme dělat, abychom své tělo zbytečně neošidili?

Čtěte také: Chuť se s léty mění. Zkroťte ji v každím věku

Jde to i s kávou, jen nezapomeňte na sklenici vody

Samozřejmě, zdravá snídaně je důležitá. Jenže jakmile se do ní nutíte, jakmile ji nejíte s chutí a nemáte po ní pocit spokojenosti, jen těžko se na ni budete těšit. Spíš se pro vás taková snídaně stane jen otravnou nutností. A kdo se necítí s jídelníčkem v pohodě, ten hubne mnohem hůře. Každý člověk je totiž jiný, má jiné návyka a každý potřebuje něco jiného. Ideální je držet se základních pravidel pro zdravé stravování alespoň po zbytek dne, kdy už vám jídlo chutná. Ráno se ale klidně řiďte vlastní chutí.

Obecně se sice jíst poctivou snídani doporučuje a její vynechávání prý může vést k přibývání na váze, ale to byste pravděpodobně museli po zbytek dne jíst nezdravá jídla a nehýbat se.

Takže když si ráno dáte jen čaj nebo kávu a pak pokračujete až dopolední svačinou, není to chyba. Naopak, pokud vám to vyhovuje, je to pro vaše tělo lepší než ho nutit do něčeho, co mu nedělá dobře. Jediné, na co při takové snídani nezapomeňte, je dopřát tělu i dostatek tekutin v podobě sklenice nebo dvou vody.

A naopak – pokud jste zvyklí snídat a bez snídaně se ploužíte jako zombie, neošizujte se jen hrníčkem čaje či kávy, protože to by vám nedělalo dobře a s hubnutím by vám to nijak nepomohlo.

Čtěte také: Jak co nejlépe snídat, abyste správně nastartovali svůj den