Vyrážíte na pěší výlety? Díky turistice se zbavíte stresu i zhubnete

My Češi jsme známí, že rádi vyrážíme na dlouhé pěší túry. Ať už do hor nebo jen po okolí, turistika je u nás populární. A nic na tom němění ani doba, kdy se téměř kamkoliv dostaneme autem. A to je obrovské plus, vždyť turistika má mnoho benefitů i pro hubnutí.

Turistikou si zlepšíte kondici

Jen jedna hodina pěší turistiky vás může zbavit více než 500 kalorií. A to je pro porovnání hodnota dvou čokoládových tyčinek. Toto množství kalorií se sice liší v závislosti na sklonu terénu, převýšení a hmotnosti batohu, který máte na zádech, i tak toto množství kalorií na túře snadno spálíte. Ale pozor, na všechny túry si nastavte své vlastní tempo. Lepší je si chození v přírodě naplno užít než protrpět.

Turistické stezky často vedou přírodou a jsou jen "vyšlapané", ne vyasfaltované. Díky tomu, že jejich povrch je měkčí, není túra taková zátěž pro vaše klouby jako chůze po chodníku. Pokud se vydáte do kopců, výsledky hubnutí budou ještě lepší. 

Čtěte také: Do kondice vás dotane i chůze, nemusíte jen do posilovny

Horské túry formují vaší postavu

Pravidelná pěší turistika může dostat vaši postavu do skvělé formy. A zejména vytvarovat zadeček a stehna. Toho docílíte zejména díky prudším stoupáním a klesáním, šplháním po skalách a delším výšlapům do kopců. V létě navíc na horách utečete před horkem a užijete si čerstvého vzduchu naplno.

Chůze je ideální pro posílení zdraví

Chůze pomáhá předcházet cukrovce. Díky ní rozproudíte krevní oběh, krev tak lépe zásobuje svaly a odplavuje škodliviny z těla. Navíc zapojujete svaly na nohou, které tak spotřebovávají velké množství energie, a tedy i tuky. Díky tomuto pohybu také docílíte snížení hladiny cukru v krvi.

Díky turistice také můžete pomoci snížit váš krevní tlak a cholesterol a minimalizivat tak riziko srdečních onemocnění.

V přírodě se snadno zbavíte stresu

Být v přírodě, daleko od chaosu, úkolů a rutiny vám umožní vypnout a vnímat naplno okolní přírodu. Díky tomuto propojení v sobě můžete nalézt pocit klidu a zároveň uklidnit svou psychiku. Zbavením se stresu tak turistika může pomoci při hubnutí.

Čtěte také: Nenechte se vystresovat, ničíte si tím zbytečně zdraví

Na túru ideálně s lehkou stravou

V horkých letních dnech během dlouhé pěší túry oceníte hlavně lehkou, snadno stravitelnou svačinu. Těžká jídla jsou naprosto nevhodná, zbytečně byste po nich byli unavení a bez nálady. Dávejte přednost spíše lehkým salátům s bílým masem, celozrnným těstovinám a velkému množství zeleniny. Na svačinu si do batohu nezapomeňte přibalit ovoce a směs ořechů. A samozřejmě i vodu.

Letní turistika je super příležitost upevnit vztahy s přáteli

 

Všimli jste si, že opravdu málokdy potkáte samotného turistu? Turisté chodí vždy minimálně ve dvou, spíše pak ve větší skupině. Ať tou skupinou je rodina nebo kamarádi, takový víkendový výšlap vám pomůže i při utužování přátelství. S partou lidí navíc půjde i túra lépe a pravděpodobně nachodíte i více kilometrů. Výlety s přáteli či rodinou vám tak snáze dopomohou ke skvělé fyzické kondici.

Čtěte také: Ve dvou jde cvičení lépe. A to výšlap na vrchol hory