Začínáte hubnout? Nepotřebujete hned sport ani diety

Dřít se v posilovně, běhat, cvičit při každé příležitosti, všude chodit pokud možno pěšky a rychlým tempem a odolat i malé chvilce lenošivého posezení v zahradním křesílku nebo na gauči. To je tím extrémem, kterým se dnes hodně lidí bohužel řídí spolu s naprosto "zdravou" stravou bez špetky čehokoliv s obsahem tuku, cukrů a podobně. Ale tenhle způsob hubnutí baví jen málokoho a málokdo u něj také vydrží. Hubnout se dá přitom i jinak – bez přísných diet i tvrdošíjného sportování. Zejména pokud s hubnutím začínáte, oceníte jiný přístup než přehnanou snahu.

Nepopíráme, že když chodíte do posilovny, běháte, pravidelně se hýbete a k tomu máte ještě sestavený dokonalý jídelníček, který naprosto dodržujete, bude se vám hubnout raz dva a navíc budete ve výborné kondici. Ale tenhle životní styl není pro každého – nemluvě o tom, že spousta lidí má různé zdravotní problémy, které jim brání takto aktivně žít a dělat vše, co by chtěli. I ti ale mohou zhubnout, jen na to musejí jít chytřeji.

Dále čtěte: Jak je možné, že nehubnete, i když se snažíte?

Cvičení a zdravá strava

Základem hubnutí je zdravé stravování. Poud vás tedy trápí kila navíc, ale cvičení příliš nehodlujete, snažte se alespoň upravit svů jídelníček. Omezte na minimum vše, co je nezdravé. To přitom často poznáte selským rozumem, nepotřebujete na to žádné speciální rady – fast foody, smažená jídla, sladké dezerty, sladkosti, příliš tučná a mastná jídla, to vše je pro naše zdraví dost nevhodné. A když už se bez toho nedokážete obejít, omezte tyto potraviny a jídla na nutné minimum, a kromě nich se snažte stravovat zdravěji a pestřeji.

Dále čtěte: Mnoho lidí se řídí dietními mýty, vy buďte chytřejší

Už jen takovouto změnou jídelníčku se ručička na vaší váze pohne směrem dolů. Pokud hubnutí chcete napomoci i pohybem, cvičte tak, jak vám to tělo, věk a zdraví dovolí. Nemusíte se udřít v posilovně ani si posilovací stroje pořizovat domů. V létě můžete cvičit v bazénu, stačí i jen pouhé plavání. Vyjeďte si na kole, jděte na procházku. Pořiďte si pár menších činek (ale stačí i plné PET lahve), s nimiž můžete posilovat například i večer na gauči při sledování televize. Protahujte se, procvičujte svaly na krku, pažích i nohou. Pokuste se neopomíjet žádnou část vašeho těla. Už po krátkém čase se to pozitivně projeví, a to nejen na vašem těle, ale i na zdraví, protože mohou vymizet různé zdravotní potíže a budete se cítit lépe i po psychické stránce.

Dále čtěte: Větší svaly si vybudujete i pomocí cvičení s vlastní váhou