Zapomínáte? Začněte trénovat svou paměť pomocí cviků i jídla

Jestliže máte pocit, že vaše paměť již není, co bývala, zkuste se zaměřit na zlepšení funkce mozku. Často nás v dnešní době provází stres, který prokazatelně činnost paměti zhoršuje. Tomu se však i dnes dá při troše snahy vyhnout. Navíc můžete použít určité triky, které vám také pomohou zlepšit paměť.

Cvičení paměti

Svou paměť udržíte ve formě lépe, pokud ji budete trénovat a rozvíjet. Vyluštěte sudoku nebo křížovku denně a váš mozek se vám za to odmění. Pro rozvíjení mozkové činnosti slouží například také puzzle, pexeso, vědomostní hry a podobně. Tyto činnosti pomohou mozku s koncentrací a vnímáním. Ideálně v klidném prostředí, kde se můžete co nejvíce soustředit.

Důležité pro udržení správné funkce mozkové kůry je také učení se nových dovedností, které mozek rozvíjí. Ať je vám, kolik je, učte se nové věci - jazyky, hru na piáno, sport nebo třeba si udělejte kurz v tom, co vás baví. Neopomínejte také kvalitní spánek, při kterém může mozek regenerovat.

Dále čtěte: Napiš si to, nezapomeneš

Fyzická aktivita

Při sportu se do našeho těla uvolňují hormony, které pozitivně ovlivňují nejenom naše tělo, ale také mysl a náladu. Při pohybové činnosti se však uvolňuje celá řada různých chemických látek, které mohou mít pozitivní vliv i na lidskou paměť. Hlavně se také zrychlí metabolismus i rozběhne krevní oběh a díky tomu se do mozku dostane lépe kyslík.

Věnujte se proto také sportům, vyčistíte si díky tomu hlavu od každodenních starostí, zlepšíte svou fyzickou kondici, a navíc tím prospějete také svojí paměti.

Dále čtěte: Meditace funguje i na paměť. Prokázáno je to i věděcky

Jídlo zlepšující paměť

Svou paměť můžete zlepšit dokonce i díky složkám vašeho jídelníčku. K tomu vám pomohou pomoci hlavně potraviny bohaté na antioxidanty, které omezují působení volných radikálů na činnost mozku, mezi tyto potraviny patří například růžičková kapusta, brokolice, špenát, kapie a další. Pro mozek je však prospěšná celá řada dalších produktů. Maliny, ostružiny, borůvky nebo moruše díky obsahu flavonoidů chrání neurony spojené s paměťovou funkcí mozku. Podobně i jahody, jablka nebo hroznové víno příznivě ovlivňují dlouhodobou paměť a flavonoid v nich obsažený také pomáhá bojovat proti stárnutí. Dále vám pomohou pomoct také potraviny bohaté na omega-3 kyseliny a vitamíny skupiny B - tedy ryby, ale třeba i oříšky.

Jistě je běžné, že lidský mozek občas něco zapomene - to se stává občas každému. Začne-li vás to však obtěžovat častěji, není od věci změnit něco ve svém životním stylu a začít svou paměť trénovat různými způsoby. 

Dále čtěte: Moruše - opomíjená sladká superpotravina