Jak zkrátit trénink a přitom neztratit jeho účinnost

Občas se stane, že na cvičení chybí dostatek času. Ať už přehršel povinností, nečekaná změna denního plánu nebo podobné situace vám nijak nemusí nabourat váš fitness plán. Jestliže se však pohybu nechcete vzdát, naučte se zkrátit trénink na minimum času a pomocí několika vychytávek své svaly i tak procvičit pořádně.

Zkraťte pauzy mezi sériemi

Zkrácení doby přestávek mezi jednotlivými sériemi se může zdát jako poměrně náročné. Je důležité, abyste pauzy zkracovali postupně a nevynechávali je úplně. Svaly si musí alespoň trochu odpočinout a postupným zkracováním pauz jim necháte prostor se na tuto změnu adaptovat.

Soustřeďte se

Rozptylování může také neskutečně prodloužit váš trénink. Nejčastěji ztrácíte čas kvůli mobilnímu telefonu, ať už se jedná o pracovní záležitost, hledání playlistu pro cvičení, focení selfie nebo jen konverzaci s kamarády. Částečně v tomto pomůže zmíněné zkrácení přestávek mezi sériemi (za kratší dobu stihnete jen rozdýchat sérii), úplně nejlepší je ale nechat mobil raději v šatně a na chytrých hodinkách vypnout notifikace. Pak se budete moci intenzivně věnovat tréninku, zkrátíte podstatně riziko stagnace, ale i samotný čas tréninku.

Naložte si v sériích více

Jestliže cvičíte na série, zaměřte se na jejich ztížení. Skvěle mohou posloužit supersérie a drop sety. Díky tomu totiž dosáhnete několikanásobně náročnějšího tréninku a více potrápíte svaly. Navíc tak ušetříte čas. Některé cviky proto vyzkoušejte zařadit do supersérie, jiné pak cvičte na principu drop setu. Ten spočívá v tom, že první sérii odcvičíte s velkou váhou, následně však váhu snížíte. Tím zvýšíte objem vykonané práce, a více zatížíte svalová vlákna. Donutíte tak svalovou hmotu růst v o něco kratším čase.

A pokud chcete opravdu zintenzivnit trénink, zkuste dogcrapp nebo korteho trénink.