Podzim se blíží, posilte imunitu včas

Léto uteklo jako mávnutím kouzelného proutku a je tu září. Tedy skoro podzim. A s ním letos kromě běžných nachlazení a chřipek hrozí i zvýšené riziko nákazy virem Covid-19. A to není žádná legrace. Nejlepším pomocníkem v boji s respiračními onemocněními je přitom naše vlastní imunita. Proto není vhodné otálet, ale měli byste ji začít posilovat a chránit si ji co nejdřív.

Ti, kdo nejlépe odolávají různým sezónním onemocněním, jsou lidé v dobré fyzické kondici. Tedy ti, kdo se pravidelně hýbou a sportují, kdo jen neleží na pohovce a necpou se nezdravými jídly. Pokud se u vás snoubí zdravý životní styl s pohybem a správnou životosprávou, nemusíte si s nákazami příliš lámat hlavu, protože máte velmi dobrou šanci, že vaše tělo si s jakoukoliv nákazou poradí mnohem lépe než organismus lidí, kteří žijí nezdravě a bez pohybu.

Ještě není pozdě

Pokud jste se právě vyděsili, že už se na vás viry chystají, zase se rychle uklidněte. Stres na imunitu také nepůsobí dobře. Jestli často propadáte panice a všeho se bojíte, měli byste se s tím naučit bojovat. Existují různé relaxační techniky, mezi něž patří i meditace a jóga, ale stejně účinně může působit i masáž, četba knihy nebo věnování se činnostem, které vás uklidňují a při nichž si vyčistíte hlavu.

K tomu je vhodné zvolit i nějaký ten pohyb, jak už jsme naznačili výše. A pokud jste zarputilými odmítači pohybu, donuťte se aspoň ke svižnější procházce – rychlá chůze a čerstvý vzduch mají na imunitu velmi pozitivní vliv.

Správná strava

Dobrou imunitu nemusejí mít jen lidé, kteří striktně dodržují pravidla zdravého stravování. I když si v jídle rádi zahřešíte, imunitu můžete podpořit zařazením vhodných potravin do vašeho jídelníčku. Důležité jsou zejména omega-3 mastné kyseliny, které najdete v mořských rybách (například losos), vlašských ořechách, semínkách či některých mléčných výrobcích.

A pokud odmítáte i to, zkuste aspoň navštívit lékárnu. Tam vám mohou pomoci nejen díky multivitaminům, ale i probiotikům. K nim jsou ovšem vhodná i prebiotika. Ta ovšem s trochou dobré vůle můžete najít i v klasických potravinách, jako například kysané výrobky, zrající sýry či plnotučné jogurty.